بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم از برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی خبر داد و گفت: هفت نمایش راه یافته به این جشنواره، از ۲۱ تا ۲۳ آبان در پلاتوماه و خانه نمایش قم به روی صحنه می‌روند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی قم برگزار می‌شود
شناسه : 14652 | انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی فرحناک ظهر امروز در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی قم، با اشاره به روند شکل‌گیری این جشنواره، گفت: فراخوان برگزاری جشنواره از اواخر سال ۹۷ اعلام شد و در مرحله نخست، ۳۷ نمایشنامه از گروه‌های نمایشی قم به دبیرخانه رسید که از این تعداد، ۲۱ نمایشنامه پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: در ادامه، امکانات تمرین برای گروه‌ها فراهم شد و در بازبینی نهایی، ۷ نمایش منتخب برای شرکت در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی برگزیده شدند و طی برنامه ریزی انجام شده، تمامی نمایش‌ها حداقل ۱۵ شب اجرای عمومی با استقبال تماشاگران در پلاتوی ماه و خانه نمایش قم داشتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم افزود: همچنین در راستای ارتقای سطح آموزشی هنرمندان و هنرجویان تئاتر قم، کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف و نشست‌های نقد و بررسی برای تمامی آثار اجرا شده در جشنواره برگزار شد.

فرحناک تصریح کرد: همچنین در محدوده جشنواره، ۴ کارگاه آموزشی با حضور آقایان حسین پارسایی در زمینه اقتصاد تئاتر، کوروش نریمانی در زمینه کارگردانی، محمد امیر یاراحمدی در زمینه نمایشنامه نویسی و فرهاد مهندس پور در زمینه بازیگری برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفت نمایش «وداع با اسلحه» به کارگردانی شاهین سلطانی، «رأس ساعت پنج» به کارگردانی مهناز رودساز، «بمانى رفتى، بمانى رفته‌اى» به کارگردانی محمدرضا شاهمردی، «مهندس واشینگ کلوز» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر، «اشک خدا» به کارگردانی مرضیه بنى علی، «غسال خان» به کارگردانى رضا جعفری و «پنج مترى اول،بن بست سوم» به کارگردانى احمد شریفی از روز سه‌شنبه ۲۱ آبان تا پنجشنبه ۲۳ آبان در پلاتو ماه و خانه نمایش قم به روی صحنه می‌روند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم یادآور شد: تمامی بلیت‌ها از طریق سایت بیلیتاما به فروش می رسد و بسته ویژه جشنواره نیز با تخفیف به مخاطبان ارائه می‌شود.

فرحناک اضافه کرد: دو نمایشگاه تخصصی در زمینه پوستر تئاتر و عکس تئاتر نیز در حاشیه بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی برپا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم روز دوشنبه ۲۰ آبان، ساعت ۱۸ در خانه نمایش برگزار می‌شود، گفت: همچنین مراسم اختتامیه روز جمعه ۲۴ آبان، ساعت ۱۸ در سالن شهید آوینی قم برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.