مردم قم با تئاتر آشتی کردند/ یکی از بهترین پلاتوهای تئاتر کشور در قم راه‌اندازی می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تشکیل شورای سیاست‌گذاری تئاتر قم خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این شورا، آشتی دادن مردم با تئاتر است که خوشبختانه این اتفاق افتاده و با استقبال آثار از سوی شهروندان، آمار فروش بلیت تئاتر در حال افزایش است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مردم قم با تئاتر آشتی کردند/ یکی از بهترین پلاتوهای تئاتر کشور در قم راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 14650 | انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی ظهر یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم، از فرهنگسازی در جامعه به عنوان یکی از وظایف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند برای فرهنگسازی در جامعه بهره‌گیری از مقوله هنر است و هیچ شخصی نمی‌تواند منکر تأثیر هنر در تغییر و تحول رفتارهای فردی و اجتماعی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین هنرهای نمایشی را هنری زنده و پویا دانست و گفت: از تئاتر به عنوان مادر هنرها یاد می‌شود و یکی از هنرهای تأثیرگذار در تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی است.

حسینی کاشانی افزود: بیشتر هنرمندان قم دغدغه‌های فرهنگی دارند و در جهت تقویت ارزش های دینی گام برمی‌دارند و در زمینه های ارزشی نظیر فرهنگ ایثار و شهادت تولید اثر می‌کنند.  

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، اظهار کرد: در برگزاری جشنواره، شاهد برنامه محوری هستیم و با حداقل امکانات، بیشترین بهره برداری صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت های اشتباهی که از سخنان وی در رابطه با نبود سند فرهنگی در قم صورت گرفته است، گفت: تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری قم به منزله سند فرهنگی استان نیست. سند فرهنگی باید با مشارکت ۲۰ نهاد استانی تدوین شود و اولویت‌های فرهنگی و هنری در آن مشخص شود.

حسینی کاشانی بر لزوم تدوین سند فرهنگی قم تأکید کرد و گفت: با کمک دستگاه های فرهنگی باید نقشه راه را مشخص کنیم و این سند با تغییر مدیران نیز تغییر نکند.

وی همچنین به تشکیل شورای سیاست‌گذاری تئاتر قم با حضور پیشکسوتان هنر تئاتر استان اشاره کرد و افزود: در این شورا مقرر شده تا سند تئاتر قم تدوین و اولویت‌های تئاتر قم مشخص ‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه جشنواره‌های آتی تئاتر استانی مبتنی بر سند تئاتر قم خواهد بود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این شورا، آشتی دادن مردم با تئاتر است که خوشبختانه این اتفاق با استقبال مردم در قم افتاده و آمار فروش بلیت تئاتر در حال افزایش است.

حسینی کاشانی همچنین بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در قم تأکید کرد و گفت: امسال با همراهی استانداری و شورای برنامه ریزی استان، بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای احداث مجتمع فرهنگی هنری خیابان امام قم مصوب شد و یکی از بهترین پلاتوهای تئاتر کشور در این مجتمع راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کیفی گرایی آثار تولیدی تئاتر در قم هستیم، تصریح کرد: حمایت‌های ما بیشتر معطوف به تولید آثار نمایشی با موضوعات ارزشی، دینی و اجتماعی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: از هرمندان تئاتر انتظار می‌رود که در عمل هم در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند و این دغدغه را باید هنرمندان ما داشته باشند.

گزارش تصویری

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.