وزیر علوم در قم عنوان کرد

ملزم کردن دانش‌آموزان به تحصیل در رشته تجربی اشتباه است/ اقبال خانواده‌ها به دانشگاه‌های تک جنسیتی

شهر بیست/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با با بیان اینکه کاهش دانشجویان علوم پایه طی سال‌های اخیر نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را به تحصیل در رشته تجربی ملزم می‌کنند که این امر اشتباه بوده و سرابی پیش پای دانش آموزان قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ملزم کردن دانش‌آموزان به تحصیل در رشته تجربی اشتباه است/ اقبال خانواده‌ها به دانشگاه‌های تک جنسیتی
شناسه : 14593 | انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، منصور غلامی ظهر امروز در جلسه هیئت امنا و استادان دانشگاه حضرت معصومه(س)، یکی از ضرورت‌های کیفی سازی دانشگاه‌ها را توجه به نحوه ارائه دروس و برنامه‌ریزی مطلوب دراین زمینه عنوان و اظهار کرد: بحث کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است و از دانشگاه‌های جوان انتظار داریم که تلاش بیشتری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت بالاتر صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت کیفی سازی آموزشی خاطرنشان کرد: این مسئله از جمله اولویت های وزارت علوم است و دانشگاه‌های کشور باید خود را آماده ارائه خدمات آموزشی علمی باکیفیت کنند.

*ابراز نگرانی از کاهش دانشجویان علوم پایه 

وزیر علوم همچنین در جلسه هیئت ممیزی دانشگاه قم که در سالن اندیشه این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه کاهش دانشجویان در علوم پایه طی سال‌های اخیر نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است، بیان کرد: دانش آموزان در رشته‌های تجربی تجمع داشته و این مسئله موجب شده که نگرانی‌ها در حوزه علوم پایه در کشور تشدید شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به تحصیل در رشته تجربی ملزم می‌کنند که این امر اشتباه بوده و سرابی پیش پای دانش آموزان قرار می‌گیرد، بیان کرد: باید نسبت به این مسئله فرهنگ سازی داشته باشیم تا مسیر اشتباهی که در پیش گرفته شده است، اصلاح شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای وزارت علوم و دانشگاه‌ها فرصت‌ها و چالش‌هایی به دنبال داشته است، افزود: چالش‌های ایجاد شده مسائل و مشکلات مالی است ولی برای مراکز آموزش عالی در کشور فرصت‌های بسیاری مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها موجب شد که نیاز صنعت به دانشگاه‌ها در کشور بیشتر شود، گفت: نقش آفرینی دانشگاه در حوزه صنعت و دیگر بخش‌ها امروز بیشتر شده و این فرصت ارزنده ای است که در کشور ایجاد شده است.

*اقبال خانواده‌ها به دانشگاه‌های تک جنسیتی

وزیر علوم همچنین در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی در دانشگاه قم، با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید به یکی از قطب های علمی در کشور تبدیل شود، افزود: در برنامه ساماندهی آموزش عالی کشور در وزارت علوم محوریت دانشگاه قم برای بخش علوم دانشگاهی این استان مورد تاکید قراردارد.

غلامی با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با دانشگاه قم مورد توجه وزارت علوم قرار دارد، بیان کرد: دانشگاه قم در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع است و باید طبق برنامه زمان بندی مناسبت زیرساخت های مورد نیاز این دانشگاه تامین شود.

وی به تفکیک دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب شده است که خانواده ها اقبال خوبی به تحصیل فرزندان خود در این دانشگاه داشته باشند و مدل اداره این دانشگاه منطبق با دیدگاه های اسلامی است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.