عضویت ۲۶ هزار قمی در کتابخانه‌های عمومی قم/ اجرای ۱۸۰۰ برنامه کتابخوانی در سال ۹۸

شهر بیست/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از عضویت فعال 26 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: 23 کتابخانه قم از ابتدای سال جاری بیش از 1800 برنامه کتابخوانی، آموزشی و هنری برگزار کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عضویت ۲۶ هزار قمی در کتابخانه‌های عمومی قم/ اجرای ۱۸۰۰ برنامه کتابخوانی در سال ۹۸
شناسه : 14511 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام امیرعطالله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، اظهار کرد: برگزاری بیش از ۱۸۰۰ برنامه کتابخوانی، آموزشی و هنری در کارنامه فرهنگی ۲۳ کتابخانه استان قم از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ثبت شده است.  

وی افزود: بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی قم، ۶۸۰ برنامه را در قالب نشست‌های جمع‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و کاردستی و هنرهای سنتی همانند آموزش سفالگری، طراحی، کاردستی و خطاطی برگزار کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به تشکیل ۴۰۰ نشست آموزشی همانند کارآفرینی، گویندگی و آشنایی با مشاغل برای اعضای کتابخانه‌ها و کارکنان اشاره کرد و بیان کرد: به مناسبت‌های مختلف، ۲۳۱نمایشگاه موضوعی کتاب در مناسبت‌های ملی و مذهبی در ۲۳ کتابخانه‌های عمومی برپا شد.

جباری تصریح کرد: ۱۴۲ نشست مطالعاتی در ۸ ماهه اول امسال در قالب روخوانی، جمع خوانی و معرفی و بررسی کتاب و نشست‌های ادبی و نویسندگی خلاق و داستان‌نویسی تشکیل شده است.

وی به برگزاری ۱۲۵ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در تمامی گروه‌های سنی با موضوعات مختلف اشاره کرد و افزود: ۷۶ مشاوره تحصیلی و روان‌شناسی و مشاوره فرزند پروری و روابط زناشویی، کارگاه توانمند سازی بانوان همراه با تقویت اعتماد به نفس و خلاقیت به ترتیب سه گروه سنی کودک و نوجوان و جوان و خانواده‌ها انجام‌شده و ۶۱ مسابقه کتابخوانی نیز به‌صورت خانوادگی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه ۲۶ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند و موجودی منابع نیز ۵۰۰هزار نسخه است، گفت: آمار امانت به بیش از ۳۰۰ هزار عنوان رسیده است و با همکاری برخی از مدارس قم و بخش ها و روستاها، ۲۲ نشست کتابخوان مدرسه‌ای ویژه مدارس ابتدایی و راهنمایی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب های مورد علاقه و به اشتراک گذاری تجربیات مطالعاتی برپا شده است.

جباری با اشاره به تولید کتاب‌های بریل و رونمایی از آثار تولید شده و برگزاری ۳ نقد کتاب خاطرنشان کرد: برای خواندن و آشنایی با کتاب‌ها حوزه هنری و ادبی و نمایش، ۱۱ برنامه نمایشنامه نامه خوانی اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سپس به ناشرین فعالی که با این اداره کل در برنامه های فرهنگی استانی مشارکت داشته اند همانند انتشارات شهید کاظمی؛ کتابستان معرفت وابسته به آستان قدس رضوی و نشر معارف اشاره کرد و در پایان از سرپرست اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری و مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، شهرداری، ستاداقامه نماز جمعه و حوزه هنری؛ سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری و موسسه کتاب خوب به عنوان یک تشکل مردم نهاد که اهتمام ویژه ای در گسترش فرهنگ مطالعه داشته اند و حمایت و مشارکت خوبی در این حوزه انجام داده اند، تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.