پیشرفت ۴۷درصدی فاز نخست مترو قم/ برنامه مشخصی برای تکمیل مونوریل وجود ندارد

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه مونوریل قم در ۴.۷ کیلومتر و با شش ایستگاه در پیشرفت ۵۲ درصدی قرار دارد، گفت: هنوز برنامه مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری منوریل وجود ندارد که در این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۴۷درصدی فاز نخست مترو قم/ برنامه مشخصی برای تکمیل مونوریل وجود ندارد
شناسه : 14457 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم، اظهار داشت: حفاری مکانیزه تونل مترو در سال ۹۵ به اتمام رسید و دستگاه حفار از تونل خارج شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه خط نخست مترو به طول ۱۴.۸ کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود، ابراز کرد: ۱۴ ایستگاه در این مسیر پیش‌بینی‌شده است که در مجموع پیشرفت کلی پروژه مترو ۴۷ درصد در فاز اول است.

قاری قرآن آخرین وضعیت خط دو مترو قم را مورد توجه قرار داد و افزود: خط دو به طول ۱۵.۵ کیلومتر و با ۱۲ ایستگاه پیش‌بینی‌شده که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مونوریل قم نیز در ۴.۷ کیلومتر و با شش ایستگاه در پیشرفت ۵۲ درصدی قرار دارد، یادآور شد: هنوز برنامه مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری منوریل وجود ندارد که در این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی هستیم.

قاری قرآن با اشاره به تأمین دپو پارکینگ برای مترو قم، خاطرنشان کرد: در تیرماه سال ۹۷ خاک‌برداری آغاز شده و تاکنون از ۶۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری ۵۵۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۸ ایستگاه مترو قم در شرایط ساختمان با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است که برخی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

قاری قرآن از پیشرفت ۴۷ درصدی فاز نخست مترو خبر داد و گفت: اجرای پروژه مترو در دو فاز تقسیم شد که تونل آن تا میدان ولیعصر تکمیل و تونل دستی هم تا میدان بقیه‌الله تکمیل شده است. تونل تا مسجد جمکران حفاری دستی و ایستگاه‌های باقی مانده برای فاز دوم پیش بینی شده اند.

قاری قرآن با اشاره به پروژه مترو هم گفت: در ایستگاه a9 در مرحله نازک‌کاری هستیم؛ نقشه‌های فاز دو هم تکمیل و ابلاغ شده و کماکان منتظر بحث ابلاغ شورای عالی فنی برای قیمت پروژه هستیم که اگر انجام شود سرعت کار بسیار بالا خواهد رفت. در بخش‌هایی از پروژه روسازی مسیر هم شروع شده است.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه سال گذشته و امسال اقدام ویژه‌ای در تامین مالی پروژه‌ها صورت گرفت، افزود: اگر در حوزه تملکات هم این گونه گام برداریم، سرعت پروژه‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کل شهر قم در حال حاضر تعداد قابل توجهی پروژه در حال احداث است، گفت: باید در استان و شورا همه دست به دست هم دهند تا فضای کاری که شکل گرفته تقویت شود و شرایط لازم در شهر برای خدمت به مردم مهیا شود. این در حالی است که کل کشور درگیر شرایط نامساعدی در حوزه اجرای پروژه های عمرانی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.