رئیس حوزه هنری قم عنوان کرد

بار زیادی از وظایف جبهه فرهنگی انقلاب روی زمین مانده/ کار فرهنگی با شعار پیش نمی‌رود

رئیس حوزه هنری قم با بیان اینکه متأسفانه بار زیادی از وظایف جبهه فرهنگی بر زمین مانده است، گفت: وظیفه حوزه هنری جذب استعدادها و تولید در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در این زمینه هم نباید شعار بدهیم و شعاری کار کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بار زیادی از وظایف جبهه فرهنگی انقلاب روی زمین مانده/ کار فرهنگی با شعار پیش نمی‌رود
شناسه : 14449 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، نشست مسئولان و کارشناسان حوزه هنری استان و بسیج هنرمندان قم به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مشترک سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم ضمن خیر مقدم به رئیس و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری بسیج قم، گفت: متأسفانه بار زیادی از وظایف جبهه فرهنگی بر زمین مانده است. مبادا اتفاقی که در عراق و لبنان روی داده در اثر غفلت برای ما هم پیش بیاید. وظیفه حوزه هنری جذب استعدادها و تولید در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. در این زمینه هم نباید شعار بدهیم و شعاری کار کنیم.

وی همچنین یادآور شد: همانطور که حضرت آقا گفته‌اند در کار هنر نباید کار ویترینی انجام دهیم. چه بسا کاری انجام دهیم که در آن نه اسم حوزه هنری مطرح شود و نه بسیج، اما کاری اثرگذار بر اساس اهداف انقلابی هر دو نهاد باشد. باید تلاش کنیم نقاط کور و ضعف‌مان را شناسایی کنیم و با همکاری آن را برطرف کنیم. خوشبختانه هر دو نهاد زیانشان زبان هنر است و دغدغه‌های مشترک دارد.

سیدین‌نیا در پایان سخنانش پیشنهاد تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان و مسئولان دو نهاد برای بررسی اولویت‌های دو نهاد فرهنگی و انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری هوشمندانه را مطرح کرد.

خبر از دو اتفاق مهم فرهنگی هنری پیش‌رو در قم

سید محمد حسن یزدی‌نژاد رئیس بسیج هنرمندان استان در سخنانی ضمن تأکید بر هم‌افزایی بین امکانات و ظرفیت‌های حوزه هنری قم و بسیج هنرمندان استان، گفت: در بسیج هنرمندان، ۹ انجمن وجود دارد و فعالیت و هدف‌گذاری ما بر اساس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌ است. تلاش ما این است که فعالیت‌های فرهنگی هنری را به سمت هنر انقلابی سمت‌وسو دهیم و به‌خصوص بر گام دوم انقلاب تمرکز داریم. خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ظرفیت‌های خوبی در بسیج موجود است.

وی در ادامه به دو اتفاق مهم پیش‌روی این نهاد اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه ما مجموعه برنامه‌هایی‌ است که به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز به کار بسیج خواهیم داشت. برنامه‌های ما طی سه شب و از تاریخ ۳ تا ۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در قالب جشن‌های هنری و ادبی برگزار خواهد شد که از جمله آنها نمایشگاه عکس،‌ شب خاطره، اجرای تئاتر خیابانی و شب شعر است. از حوزه هنری می‌خواهیم با توجه به سوابقش در برگزاری موفق چنین برنامه‌هایی، بسیج را یاری کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همچنین با اشاره به کنگره ملی شهدای استان قم در سال آینده خاطر نشان کرد: دبیری کمیته فرهنگی، هنری و رسانه‌ای این کنگره به عهده بسیج هنرمندان است و حوزه هنری هم به عنوان عضو کمیته هنر و رسانه‌ این کنگره در کنار ما خواهد بود.

همچنین کاشناسان و مسئولین واحدها و کانون‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری و بسیج هنرمندان ضمن برشمردن زمینه‌های مشترک همکاری بر هم‌افزایی و برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار و دوری از موازی کاری تأکید کردند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.