«سمفونی نهم» در قم نواخته شد

شهر بیست/ فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و با بازی حمید فرخ نژاد و ساره بیات به روی پرده سینما شهرآفتاب قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سمفونی نهم» در قم نواخته شد
شناسه : 14407 | انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸   پرینت

 به گزارش «شهر بیست»، فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به نویسندگی محمدرضا هنرمند و حامد افضلی و کارگردانی محمدرضا هنرمند، همزمان با سراسر کشور در سینما شهرآفتاب قم به روی پرده رفت.

این فیلم که از اوایل آبان و بعد از پایان اکران فیلم «مردی بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان در گروه سینمایی فرهنگ اکران شده بود، حالا به سینما شهرآفتاب قم رسیده و در سه سانس ۱۶، ۲۱:۲۰ و ۲۲:۴۰ به روی پرده رفته است.

محمدرضا هنرمند که احتمالا نام او برای بینندگان سریال های تلویزیونی با سریال‌های «کاکتوس»، «زیر تیغ» و «آشپزباشی» گره خورده است، آخرین بار در سال ۱۳۸۰ فیلم «من کوک نیستم» را راهی سینما کرده بود و سال گذشته بعد از ۱۷ سال، فیلم «سمفونی نهم» را ساخت و روانه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر کرد. فیلمی که به رغم نامزدی در پنج بخش «بهترین تدوین»، «بهترین صداگذاری»، «بهترین طراحی لباس»، «بهترین چهره پردازی» و «بهترین جلوه‌های ویژه میدانی»، دستش از شکار یک سیمرغ هم کوتاه ماند.

هنرمند که قبلاً در آثاری چون «مومیایی ۳»، «دزد عروسک‌ها» و «مرد عوضی»، روایتی طنز با چاشنی فانتزی را ارائه داده بود، با «سمفونی نهم»، به سراغ یک فضای فانتزی و نیمه سورئال رفته که اتفاقاً بارقه‌هایی از طنز هم در روایت آن پیدا می‌شود.

این فیلم که در جریان اکران فیلم‌های سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در قم در یک سانس در «سینما تربیت» به  نمایش درآمد، حالا بر اساس اعلام رسانه‌ها نسخه اکران شده آن با نسخه‌ای که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شده است، تفاوت های زیادی کرده و تهیه کننده و کارگردان فیلم بعد از بررسی نظرات تماشاگران، منتقدان و اهالی رسانه تغییرات اساسی را در فیلم اعمال کردند و حتی صحنه‌های جدیدی تصویربرداری شده است.

«سمفونی نهم» البته فیلم متفاوتی است. فیلم روایتش را از آخرین نبرد کوروش کبیر با سکا‌ها و زخمی شدنش در این جنگ شروع می‌کند. سپس به زمان حال می‌آید و راحیل (ساره بیات) را نشان می‌دهد که با کاماروی قدیمی خود، از جاده‌ای قدیمی و دورافتاده راهی سیرچ است. در میان راه راحیل بنزین تمام می‌کند و برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی (حمید فرخ نژاد) ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد. در میان قصه راحیل، سری به امیرکبیر و آخرین ساعات زندگی‌اش زده می‌شود و حتی به آلمان و مخفیگاه هیتلر می‌رود و مخاطب در پایان، قصه تلخ عشق رابعه و بکتاش را می‌بیند.

محمدرضا هنرمند دلیل نامگذاری این فیلم با عنوان «سمفونی نهم» را اینطور عنوان کرده: «این فیلم نهم من است بنابراین دلم می‌خواست که نامش سمفونی نهم باشد، البته سمفونی نهم یا سمفونی مرگ نام اثری از بتهوون هم هست که گرچه با مضمون فیلم همخوانی دارد، اما تعمدا نمی‌خواستم نام سمفونی مرگ بر روی این فیلم گذاشته شود».

حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی از جمله بازیگران فیلم «سمفونی نهم» هستند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.