توقیف ۲۶۰ خودروی افراد بی‌حجاب در محورهای مواصلاتی قم/ ۲۴ باند مواد مخدر متلاشی شد

شهر بیست/ فرمانده انتظامی قم گفت: در زمینه عفاف و حجاب از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ خودرویی که سرنشینان آنها در مسیرهای مواصلاتی استان قم کشف حجاب داشتند، توقیف شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توقیف ۲۶۰ خودروی افراد بی‌حجاب در محورهای مواصلاتی قم/ ۲۴ باند مواد مخدر متلاشی شد
شناسه : 14230 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سردار غلامرضا آقاخانی قبل از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه قم در کشور در زمینه افزایش سرقت رتبه بیست و هشتم را کسب کرده است، افزود:‌ طی هفت ماهه نخست امسال سرقت‌های مهم در سطح استان یک درصد و سرقت‌های کلان نیز سه درصد افزایش داشته است اما با انجام اقدامات بسیار انتظار منفی شدن سرقت در ماه‌های آینده را داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های میدانی و عملیاتی به ویژه دستگیری سارقین در گردش، افزود: طی مهرماه سرقت در استان قم کاهش ۱۹ درصدی و کشفیات نیز افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز تصریح کرد:‌ طرح رعد با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله جلوگیری از فعالیت سفره‌خانه‌ها و قهوه خانه‌های غیر مجاز اجرا شده است.

توقیف ۲۶۰ خودرویی که سرنشین‌های آن کشف حجاب داشتند

وی ادامه داد: در زمینه عفاف و حجاب از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ خودرویی که سرنشینان آنها در مسیرهای مواصلاتی استان قم کشف حجاب داشتند توقیف شد.

سردار آقاخانی با بیان اینکه دستگیری اشرار در استان قم طی این مدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، ادامه داد: کشف محصولات مخرب فرهنگی طی هفت ماهه نخست امسال ۲۵ درصد و کشف تجهیزات ماهواره نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در زمینه فضای مجازی در مسائل سیاسی و ‌اجتماعی برخوردهای جدی انجام گرفته است اما در خصوص جرائم اقتصادی در فضای سایبری فضای مناسبی وجود ندارد و از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۲۵۵ درصد دستگیری‌ها بوده‌ایم.

افزایش ۱۵۸ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در فضای سایبری

وی ادامه داد: همچنین کشف جرائم اقتصادی در فضای سایبری ۱۵۸ درصد و کشف به وقوع ۶۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: دستگیری مجرمین در فضای مجازی ۴۳۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی همچنین بیشترین جرائم فضای مجازی را در حوزه اقتصادی دانست که ۴۵۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون افزود: طی این مدت نزدیک به پنج تن مواد مخدر کشف و ۲۴ باند مواد مخدر متلاشی شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۳ درصدی داشته است.

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری معتادین از ابتدای سال تاکنون

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۱۱ درصد و دستگیری معتادین نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی افزود: وقوع تصادفات از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش و متوفیات تصادفات نیز ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به برخورد جدی با قاچاقچیان ارز و کالا تصریح کرد: ۲۱۹ پرونده در زمینه قاچاق ارز و کالا تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است و در ارزش ریالی نیز ۵۵ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی بیان کرد: طی هفت ماهه نخست امسال بالغ بر ۵۱۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که نسبت به گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

استان قم نیازمند احداث ۲ کلانتری جدید است

وی با بیان اینکه طی هفته جاری کلانتری ۱۳ قم با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان و هفته آینده پاسگاه شهدای فردو در سه راهی دستجرد و ایستگاه پلیس راه در کنار آن، با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۲ کلانتری دیگر در استان نیاز است که در حال اجرای مقدمات آن احداث آن هستیم.

سردار آقاخانی با بیان اینکه قم رتبه اول کشور در جذب نیروی انتظامی را دارد، تصریح کرد: تا پایان امسال نیروی انسانی ناجا در قم افزایش می‌یابد تا در جهت تقویت نیروی انتظامی بتوانیم قدمی مؤثر برداریم.

وی تصریح کرد: در مناسبت‌های اربعین بیش از ۱۳۰ هزار زائر خارجی در قم حضور یافتند که با این وجود حتی کوچکترین آسیب امنیتی نیز نداشتیم و همه دستگاه‌ها نیز در برقراری امنیت همکاری خوبی با پلیس داشتند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه ۳۷۰هزار موتورسیکلت در شهر قم در حال تردد هستند، افزود: در طول هفته به طور میانگین ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش توقیف می‌شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.