لزوم هویت بخشی به ساکنان بدون شناسنامه منطقه اسماعیل آباد قم

شهر بیست/ فرماندار قم با اشاره به سکونت ۹۰۲ نفر در منطقه اسماعیل آباد قم بر لزوم هویت بخشی به ساکنان بدون شناسنامه این منطقه تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم هویت بخشی به ساکنان بدون شناسنامه منطقه اسماعیل آباد قم
شناسه : 14154 | انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، مرتضی حیدری در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت محله اسماعیل آباد قم اظهار داشت: اسماعیل آباد در محدوده شهر قائم و شهر قائم در محدوده شهر قم بوده و مسائل و مشکلات آن‌ها وابسته به هم است.

وی به وضعیت ساماندهی محله اسماعیل آباد اشاره کرد و افزود: اسماعیل آباد از دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و دفتر تسهیل گری در نزدیکی این منطقه فعال است.

فرماندار قم با تأکید بر اهمیت بهبود وضعیت این محله حاشیه‌ای تصریح کرد: شهر قم سالیانه ۲۰ میلیون زائر دارد و این منطقه نیز در جلوی چشم مسافران ورودی به قم است و وضعیت آن در شأن شهر قم نیست.

منطقه شهر قائم هفت هزار خانواده ساکن دارد

به گفته حیدری شهر قائم هفت هزار خانواده ساکن دارد و اسماعیل آباد با حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰ خانوار ۹۰۲ نفر جمعیت دارد که عمده آن‌ها مردمان متدینی هستند که به دلیل فقر مالی به این منطقه کشیده شده‌اند و نیازمند کمک جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به فعالیت دفتر تسهیل گری در این منطقه خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات محله اسماعیل آباد پیش از این قرار بود دفتر تسهیل‌گری اجتماعی اطلاعات خود را با سپاه و روحانی مسجد و بقیه افرادی که به هر دلیلی اطلاعاتی از این منطقه دارند جمع‌آوری کرده و یک دست کند.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه در ساماندهی این منطقه حساب افراد مستمند و مستحقی که پرونده قضایی ندارند از بزهکاران جدا شود افزود: ادارات کمیته امداد و بهزیستی افراد تحت پوشش خود را تفکیک کنند. بنیاد مسکن نیز برای بهبود اسکان این نیازمندان اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید هویت بخشی به ساکنان بدون شناسنامه اسماعیل آباد صورت بگیرد، افزود: باید شناسایی صورت بگیرد و اگر خیری برای این کار پیدا شد که زمینی در اختیار قرار دهد می‌توانیم ۶۰ واحد مسکونی ساخته و اسماعیل آباد را از وضعیت فعلی که با آن درگیراست خارج کنیم.

حیدری در رابطه با جابه‌جایی سکنه اسماعیل آباد تأکید کرد: برای تأمین هزینه‌های این جابه‌جایی دفتر تسهیل‌گری شهر قائم با هماهنگی امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهر قائم و معتمدان محلی نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی خیران برای استفاده از ظرفیت آن‌ها در راستای تأمین مسکن بخشی از سکنه نیازمند محله اسماعیل آباد اقدام نمایند.

تعیین تکلیف دو کارخانه چسب و لاستیک

وی با توجه به این که شهر قائم در محدوده شهر قم واقع شده است، تأکید کرد: شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید نسبت به تعیین تکلیف دو کارخانه چسب و لاستیک موجود در این منطقه اقدام کنند.

فرماندار قم افزود: این دو کارخانه باید از محدوده رسمی و شهری قم خارج شوند. طی یک اخطار دو ماهه داده شود باید در محدوده شهرک دیگری به کار خود ادامه دهند تا تولید و اشتغال این افراد با خللی همراه نشود.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز نیز گفت: شهرداری نظارت‌های جدی‌تری اعمال کند تا ساخت و سازها بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر این منطقه بهسازی شود و فضاهای مورد نیاز شهری احداث شود.

حیدری ادامه داد: فرماندهی انتظامی شهرستان نیز باید نسبت به افزایش گشت‌های انتظامی در این محله برای برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی و سایر جرائم اقدام کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.