آیت‌الله استادی:

مشکل جامعه ما عمل نکردن است نه ندانستن/ جامعه با دروغ و خیانت اصلاح نمی‌شود

شهر بیست/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مشکل جامعه ما ندانستن نیست بلکه عمل نکردن است، گفت: اگر در جامعه‌ای دروغ و خیانت وجود داشته باشد، آن جامعه اصلاح نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشکل جامعه ما عمل نکردن است نه ندانستن/ جامعه با دروغ و خیانت اصلاح نمی‌شود
شناسه : 14068 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، آیت‌الله رضا استادی در مراسم عزاداری ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در دفتر حضرت آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان برگزار شد، اظهار کرد: حب و علاقه به اهل‌بیت(ع) سرمایه عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع)افزود: انسان باید به‌گونه‌ای زندگی و رفتار کند که دوست دارد مردم همان‌گونه با وی رفتار کنند، باید در زندگی خود انصاف را رعایت کرد و سخت‌ترین اعمال منصف بودن است چون گفتن آن آسان است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: مشکل جامعه ما ندانستن نیست بلکه عمل نکردن است، اگر در جامعه‌ای دروغ و خیانت وجود داشته باشد آن جامعه اصلاح نمی‌شود، با ادعیه و زیارت رفتن و مراسم عزاداری جامعه اصلاح می‌شود ولی به‌شرط اینکه این مجلس سبب ترویج اخلاق در جامعه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: ادعیه و گریه بسیار مؤثر است و ثواب هم دارد، در جامعه باید انصاف وجود داشته باشد و دولت و ملت به‌حق خود قانع باشند.

آیت‌الله استادی با اشاره به آیه از قرآن کریم عنوان کرد:انسان از سرمایه و شهرت و مقامی که دارد باید به‌خوبی استفاده کند، ایمان مومن سبب می‌شود تا از چیزی که دارد برای خود توشه‌ای تهیه‌کرده تا فردای قیامت استفاده کند ولی انسانی که اعتقاد ندارد به فکر خوردن و خوابیدن است.

وی بابیان اینکه انسان پس از مرگ نابود نمی‌شود بلکه از یک‌خانه به خانه‌ای دیگر منتقل می‌شود،ادامه داد: از ابوذر سؤال شد انسان چرا از مرگ ترس دارد که ابوذر در پاسخ گفت چون آن دنیا را آباد نکردیم و کسی راضی  نیست به خانه‌ای که آباد نیست رجوع کند، کسی که دنیای آبادی دارد و برای آخرت کاری نکرده است از مرگ می‌ترسد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:انسان باید خواسته‌های خود را کم کرده و قانع باشد تا در زندگی به مشکل نخورد، در روایت معصومین(ع)آمده است که اگر انسان غنی از زیادی مالش به فقرا بدهد سبب اصلاح جامعه می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.