عضو انجمن روانشناسی ایران در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان کرد

«حاضرجوابی» سمّ زندگی زوج‌های جوان/ زندگی مشترک با رابطه دوستانه متفاوت است

شهر بیست/ عضو انجمن روانشناسی ایران، یکی از علل مشاجره و دعوا بین زوج‌های جوان را تلاش برای تغییر دادن رفتار یکدیگر عنوان کرد و گفت: زندگی مشترک عرصه رقابت زن و شوهر نیست و اگر دو طرف بخواهند لجباز و حاضرجواب باشند، خانه به میدان جنگ تبدیل می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«حاضرجوابی» سمّ زندگی زوج‌های جوان/ زندگی مشترک با رابطه دوستانه متفاوت است
شناسه : 14053 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹   پرینت

دکتر بهناز شریف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با بیان اینکه یکی از علل مشاجره و دعوا بین همسران، تلاش برای تغییر دادن رفتار یکدیگر است، گفت: حاضرجوابی و سپر دفاعی در دست گرفتن باعث ادامه بحث و تنش در زندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از زوج‌‌های جوان در ابتدای زندگی مشترک با همسرشان همانند دوستانشان رفتار می‌کنند و به همان شکل، لجباز یا حاضر جواب هستند.

این روان شناس بالینی افزود: بسیاری از زوج‌های جوان فکر می‌کنند در روابط زناشویی و در مقابل همسرشان هم می‌توانند همین رفتار را داشته باشند غافل از این که زندگی مشترک عرصه رقابت زن و شوهر نیست و اگر بخواهند مدام به پاسخ دهی بپردازند و در برابر هم قد علم کنند، کانون گرم خانوادگی پاشیده خواهد شد.

شریف زاده تصریح کرد: در رابطه با دوستان، حاضر جواب و پاسخ‌هایی بعضاً تند و تیز به حساب شوخی گذاشته و به زودی فراموش می‌شوند اما در زندگی خانوادگی این نوع برخورد، مقابله به مثل را به دنبال می‌آورد و تلافی کردن‌‌های مدام، آتش اختلاف را دامن می‌زند و خانه را به میدان جنگ تبدیل می‌کند.

وی افزود: بنابراین باید توجه داشت که در برخورد با همسر‌ باید از لجبازی و مقابله به مثل دوری کرد و اگر مسئله‌ای وجود داشت با آرامش و سیاست آن را خنثی کرد.

این روانشناس تصریح کرد: زوج‌های جوان در صورتی که با همسر خود اختلاف نظر دارند، سعی کنند بدون جنجال و با منطق نظرات خود را مطرح کنند و کم‌توجهی همسر خود را بهانه‌ای برای جبهه‌گیری قرار ندهند.

شریف زاده خاطرنشان کرد: همچنین زوج‌های جوان در صورتی که با ناراحتی و بی حوصلگی همسر خود مواجه شدند، تلاش کنند به جای اخم و ناراحتی، علت رفتار را جویا شوند و در برطرف کردن آن بکوشند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.