وقف‌های مردمی متناسب با نیاز روز جامعه باشد/ «یاوران وقف» تجلیل می‌شوند

شهر بیست/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه واقفان متناسب با نیازهای روز جامعه وقف کنند، گفت: امروز نیازمند وقف‌های جدید در حوزه علوم و فناوری و پژوهش هستیم چراکه مراجعه‌های زیادی از مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی برای حمایت داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وقف‌های مردمی متناسب با نیاز روز جامعه باشد/ «یاوران وقف» تجلیل می‌شوند
شناسه : 14051 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، از «وقف» به عنوان یک حرکت انسانی و الهی یاد کرد و افزود: خادمان وقف تمام تلاش خود را می‌کنند که نیات واقفان را عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر وقفی صورت بگیرد و کسی بهره‌مند نشود نتیجه نخواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه بوجود می‌آید، باید تلاش کنیم واقفان متناسب با نیاز روز وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: در دورانی آب انبار می‌ساختند و وقف می‌کردند اما اما امروز باید ببینیم نیاز جامعه چیست.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: امروز نیازمند وقف‌های جدید در حوزه علوم و فناوری و پژوهش هستیم چراکه مراجعات زیادی از مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی داریم.

وی از وقف به عنوان یک سرمایه ماندگار یاد کرد و افزود: امروز بسیاری از مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با نیات واقفینی که اموالشان را وقف کردند، اداره می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به خدمات رسانی موکب‌ها در اربعین حسینی، گفت: بخش مهمی از فعالیت موکب‌های اربعین از برکات واقفین است چراکه این کارها با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و ممکن است یک سال باشد و یک سال نباشد، اما وقتی منبع ماندگاری به نام وقف در اختیار باشد، برنامه های مورد نیاز جامعه را می‌توان انجام داد.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه نیت‌های واقفین قمی متنوع است، افزود: برگزاری مجالس عزاداری، آزادی زندانی، تهیه دارو و ایجاد مراکز درمانی و تهیه امکانات برای دانش آموزان بی بضاعت از جمله نیت های واقفین است.

وی همچنین از وجود۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه و ۱۷ هزار رقبه در استان قم خبر داد و گفت: پنج وقف جدید طی ۶ ماهه نخست امسال در این استان با مبلغ هشت میلیارد تومان انجام‌شده که در زمینهٔ ساخت حسینیه و مسجد است.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه به ویژه برنامه‌های دهه وقف در قم اشاره کرد و گفت: همایش «یاوران وقف» در روز ۱۳ آبان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار و طی این مراسم از هر قشری، یک نفر به عنوان یاور وقف معرفی می‌شود.‎  

وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از خدمات وقف از ۸ تا ۱۳ آبان، غبارروبی امامزادگان قم، ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم در بعضی از بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری زنگ انشای وقف در مدارس، کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه مرتبط با وقف از جمله برنامه‌های این دهه در قم است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.