لزوم استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی در روزهای سرد سال

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به پدیده وارونگی دما در فصل های سرد سال، شهروندان استان برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، باید هرچه کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی در روزهای سرد سال
شناسه : 14049 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی وی با بیان اینکه وارونگی دما بیشتر در روزهای سرد سال و در هوای آرام و بدون باد بوجود می آید، اظهار داشت: با حاکم شدن این پدیده در کلانشهرهای بزرگ و صنعتی، منابع آلاینده مانند خودروها، نیروگاه ها و کارخانه ها و لوازم گرمایشی منازل، موجب تراکم و افزایش غلظت آلاینده ها می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در ادامه افزود: در هنگام وارونگی دما و عدم امکان تهویه افقی و به دنبال آن تراکم ذرات معلق و تشدید آلودگی هوا، فقط باید تلاش کنیم از افزایش آلودگی جلوگیری کرده تا شرایط جوی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه آلودگی ناشی از وارونگی دما می تواند برای سلامت عمومی جامعه بسیار خطرآفرین باشد، بر ضرورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی در فصل های سرد سال تأکید کرد و گفت: واحدهای آلاینده صنعتی نیز در این شرایط به شدت تحت کنترل و نظارت قرار داشته و باید میزان فعالیت خود را کاهش دهند.

موسوی در پایان توصیه های لازم در هنگام بروز آلودگی هوا را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط آلودگی هوا، شهروندان باید از مایعات زیاد و مواد غذایی مناسب استفاده کرده و به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی خارج ازمنزل خودداری کنند، ضمن اینکه استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه نیز می تواند مفید و مؤثر باشد.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.