انتشار تصاویر افراد در شبکه‌های اجتماعی جرم است

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا قم گفت: برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای، صوت، تصویر، فیلم خصوصی و خانوادگی و اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتشار تصاویر افراد در شبکه‌های اجتماعی جرم است
شناسه : 14022 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آنکه به نرم افزارها و قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی بستگی داشته باشد، به خود کاربران بستگی داشته که چگونه در این فضا از خود مراقبت می کنند.

وی افزود: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع اقدام به بارگذاری تصاویر شخصی و خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می کنند، غافل از اینکه این امر ممکن است باعث بروز مشکلات خانوادگی و صدمه به موقعیت اجتماعی، خانوادگی و حیثیتی آن‌ها شود.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند که به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند که غفلت کاربران از این موضوع، ممکن است حریم خصوصی آنان و خانواده شان را دچار مشکلات خطرناک سازد و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی به پیکره خانواده وارد آورد.

سرهنگ موالی اضافه کرد: هتک حیثیت یا هرگونه اقدام از طریق انتشار تصاویر خصوصی دارای عنوان مجرمانه بوده و برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستمهای رایانهای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای نیز هرکس،‌ فیلم یا صوت یا تصویر فرد دیگری را تغییر دهد یا تحریف کرده و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.