معاون وزیر آموزش و پرورش:

کاربردی نبودن آموزش ها نقد درستی به آموزش و پرورش است

شهر بیست/ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش فرصتی مغتنم برای توسعه آموزش های کاربردی در آموزش و پرورش است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاربردی نبودن آموزش ها نقد درستی به آموزش و پرورش است
شناسه : 1402 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها،  علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونین ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: اولین نقدی که می تواند به آموزش و پرورش وارد کرد کاربردی نبودن این نوع آموزش هاست چرا که در ۹ سال اول، دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتارهای مختلف شکل می گیرد و به مرحله ای از هدایت دست پیدا می کنیم.

وی افزود: واکنش های فردی بعد از تمام رفتارهای ما تحت تأثیر قرار می گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفاهیم و ارزش های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می دهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابت های فردی، جای خود را به رقابت های جمعی و سازنده تر می دهد.

وی تصریح کرد : این موفقیت ها در سایه همکاری، تعامل و هم افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاری ها به اقدامات علمی  و عملی تری دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاری ها در ستاد و صف، تأکید کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.