انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد

شهر بیست/ با برگزاری بیست‌ودومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، بیش از هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس این استان تشکیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد
شناسه : 14019 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، ناصر حمزه‌ای افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، یکم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانستند در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.

وی بیان کرد: حدود ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در بیست و دومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار تن عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شدند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که بیشترین رأی را در مدارس کسب کنند، به‌عنوان رئیسان شورا برگزیده می‌شوند و در قالب همایشی دستورالعمل اجرایی شوراها به رئیسان ابلاغ و آموزش داده می‌شود.

حمزه‌ای افزود: از بین رئیسان شوراهای دانش‌آموزی نواحی آموزش‌وپرورش، ۱۴ تن شامل هفت دختر و هفت پسر به‌عنوان مجمع شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند که مشاوران مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در امور مختلف نیز خواهند بود.

معاون آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: از بین ۱۴ تن انتخاب‌شده، ۲تن  به‌عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: عمده فعالیت دانش‌آموزان تشکیل کمیته‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی، بهداشت،‌ تربیت‌بدنی، تربیت اجتماعی سیاسی، تربیت اقتصادی خواهد بود که از هر کلاس یک نفر عضو این کمیته‌ها خواهند بود.

حمزه‌ای گفت: دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ضمن آشنایی با روند انتخابات، با تصدی‌گری برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و آموزشی آشنا می‌شوند و ‌مسئولیت‌پذیری و جامعه‌پذیری در آن‌ها ارتقا می‌یابد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.