مهلت ۶ماهه برای دریافت رایگان بیمه سلامت

شهر بیست/ مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: طبق قانون بیمه اجباری، افرادی که صاحب هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، شش ماه فرصت دارند تا خود را بیمه کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهلت ۶ماهه برای دریافت رایگان بیمه سلامت
شناسه : 14008 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، محمدرضا فخاریان قمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: حدود ۶۶۰ بیمارستان دولتی و دانشگاهی با بیمه سلامت کشور همکاری می‌کنند و بیمه‌شدگان می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و تنها با ارائه کدملی خود از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۱۶۰۰ دفتر پیشخوان، عملیات بیمه‌گری و صدور دفترچه بیمه سلامت را عهده دارند و فقط در سال ۹۷، ۱۴۲ میلیون مراجعه به مراکز درمانی بیمه سلامت به ثبت رسیده است، از جمله خدمات ارائه شده به بیماران، پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران خاص، پرداخت ۹۰درصد هزینه بستری و پرداخت ۷۰ درصد هزینه درمان‌های سرپایی است.

فخریان بیان کرد: بیش از ۳۶۴ هزار نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۶۶۰ مرکز درمانی در قالب خدمات پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه و فیزیوتراپی به رائه خدمت می‌پردازند، در سال ۹۷ مبلغی در حدود ۱۹۴ میلیارد هزینه درمان بیماران تحت پوشش بیمه در استان قم بوده که از این میزان ۱۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون به درمان بیماران با بیماری‌هلی خاص اختصاص داشته است، به طور متوسط ماهانه ۱۶ میلیارد هزینه درمان بیماران تحت پوشش بیمه در استان قم بوده است.

مهلت ۶ ماهه برای استفاده از تسهیلات رایگان بیمه سلامت

فخاریان بیان کرد: طبق قانون بیمه اجباری، افرادی که صاحب هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، ۶ ماه فرصت دارند تا خود را بیمه کنند، افراد دهک‌های یک، دو و سه به طور رایگان می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند و افراد دهک۴ می‌توانند صرفا ۵۰ درصد از حق بیمه را بپردازند و سایر دهک‌ها باید تمام حق بیمه خود را پرداخت کنند، بازه زمانی صدور دفترچه بیمه نیز ۱۰ روز در نظر گرفته شده است، این مهلت از آبان ماه آغاز می‌شود و در صورت پایان این مهلت ۶ماهه افراد همه دهک‌ها باید تمام حق بیمه را بپردازند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۶۶۶به صورت شبانه‌روزی دریافت‌کننده شکایات و انتقادات و پیشنهادات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.