افتتاح نخستین مدرسه خیرساز مجهز به نیروگاه خورشیدی

شهر بیست/ دبیرستان آیت‌الله محمدطاهر ظاهری به عنوان نخستین مدرسه خیرساز کشور مجهز به نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلو وات با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح نخستین مدرسه خیرساز مجهز به نیروگاه خورشیدی
شناسه : 13989 | انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، دبیرستان آیت‌الله محمدطاهر ظاهری نخستین مدرسه خیرساز کشور مجهز به نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلو وات با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، پورگلیان مدیر کل نوسازی مدارس قم و عبدالمجید ظاهری خیر مدرسه آیت الله ظاهری افتتاح شد.

محسن پورگلیان، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه کلنگ دبیرستان آیت‌الله محمدطاهر ظاهری در آذر ماه سال گذشته به زمین زده شد، اظهار کرد: بخش اول که به لحاظ عملیاتی تعهد خیر بود در زمان پنج ماهه به ثمر رسید و با پیگیری‌ها و نظارت اداره‌کل نوسازی و مجمع خیرین در مهر ماه به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه دارای مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و ۱۲ کلاس درس است و ۱۰ فضای اداری جانبی و مدیریتی و چهار سالن، کارگاه و آزمایشگاه را دربرمی‌گیرد و استانداردهای طراحی، معماری و سازه‌ای در این مدرسه رعایت شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان کرد: در سال ۹۸ تا امروز ۱۷ پروژه آموزشی و پرورشی و ورزشی در قالب هشت مدرسه و ۹ فضای جانبی احداث شده است. ورود خیرین در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی در سطح کشور اقدامی بی‌نظیر و منحصر به فرد است.

احداث ۴۹ فضای آموزشی در منطقه پردیسان

حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت احداث این آموزشگاه در منطقه پردیسان گفت: امروز مرکز آموزشی که در این منطقه افتتاح شده با رصد بنده کمتر از مراکز آموزش عالی در سطح کشور نیست.

 وی خاطرنشان کرد: ابتکار راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در این مدرسه روی داده که به سطح کشور تعمیم داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه امروز ۴۹ پروژه آموزشی در منطقه پردیسان احداث شده است، گفت: خیران سهم مناسبی در احداث این مدارس داشتند و می‌توان بیان کرد خیران در استان قم در کشور الگو هستند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر خود می‌بالد که خیران دغدغه آموزشی دارند. بیش از ۱۵ ماه از زمان کلنگ‌زنی تا احداث مدارس زمان صرف شد و برخی از پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسید.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.