مخالفت آیت الله سبحانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

شهر بیست/ یکی از مراجع تقلید از طرح مسئله تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود، در این زمینه مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود که باید نسبت به آن توجه داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مخالفت آیت الله سبحانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها
شناسه : 13956 | انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سبحانی در دیدار  آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، از طرح مسئله تعطیلی پنجشنبه انتقاد کرد و اظهار داشت: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود؛ در این زمینه مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود که باید نسبت به آن توجه داشت؛ ما نمی توانیم کارخانجات بخش خصوصی را این گونه تعطیل کرده و آنها را متضرر کنیم. از دیگر سوی این دو روز تعطیلی در جایی که ساعات کار مفید به حدی باشد که این دو روز تعطیلی به جایی برنخورد. همچنین ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که خوشبختانه آیت الله اعرافی مدیری روشن، متفکر و طراح بوده و امیدواریم در طراحی‌های خود در زمینه رشد حوزه‌های علمیه موفق عمل کند، از تعطیلی‌های بسیار حوزه و دانشگاه انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بهترین روزهای سال از نظر خوشی آب و هوا به دلیل تعطیلات از بین می‌رود.

وی خطاب به آیت الله اعرافی یادآورشد: متفکر و طراح هستید و امیدواریم که تعطیلات در حوزه کم شود؛ تعطیلات درعید بهترین وقت درس است، ولی درس‌ها در دانشگاه و قم از بین می‌رود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه نسبت به مسائلی که وهابیت مطرح می‌کنند در حوزه باید روشنگری شود، یادآور شد: فعالیت در شبکه‌های اطلاع رسانی و برنامه ای حوزوی مطلوب است، ولی باید این فعالیت‌ها در خصوص جلوگیری از رشد شبهات وهابیت و پاسخگویی به آنها تمرکز بیشتری یابد.

وی با ذکر این مطلب که حوزه باید در مباحث علمی خود به نتیجه سریع تر برسد، اضافه کرد: مردم و جوانان این عصر کمتر حوصله و صبر پرداختن به مطالعات  و مباحثات طولانی را دارند و به همین دلیل باید زودتر آنها را به نتیجه برسانیم که مبلغان و نویسندگان و… به کارهای خود برسند.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.