پاسخ روابط عمومی آستان مقدس به اظهارات رئیس شورای شهر قم/ توسعه در فضای حرم مطهر به عهده متولیان آن است

شهر بیست/ روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با صدور بیانیه‌ای درباره ساخت‌وسازهای انجام شده در صحن جوادالأئمه(ع) حرم مطهر توضیح داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاسخ روابط عمومی آستان مقدس به اظهارات رئیس شورای شهر قم/ توسعه در فضای حرم مطهر به عهده متولیان آن است
شناسه : 13917 | انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم ۲۸ مهرماه در مصاحبه‌ای خواستار توقف فعالیت‌های عمرانی در صحن جوادالائمه(ع) شده بود. او در این مصاحبه، با انتقاد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در صحن جوادالائمه(ع) حرم حضرت معصومه(س)، اذعان کرده بود: «با بررسی‌های انجام‌شده این بناها در صحن جوادالائمه(ع) فاقد مجوز از شهرداری است و با توجه به اینکه این صحن با بودجه دولتی و بر روی رودخانه احداث‌شده است، هنوز وضعیت مالکیت آن مشخصی نیست و اسناد و مدارکی برای مالکیت آن به شهرداری ارائه نشده است.»

حالا روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با ساخت‌وسازهای اخیر در صحن جوادالائمه(ع) توضیحاتی داده است.  

در بخشی از بیانیه آستان مقدس آمده است: حرم مطهر کریمه اهلبیت(س) دارای صحن‌ها و رواق‌هایی است که در هر دوره متناسب با نیاز زائران توسعه و گسترش یافته و ایجاد فضاهای خدماتی به زائران در هر یک از صحن های حرم از جمله الزامات آن می باشد که باید در جهت رفاه حال زائران ایجاد گردد. بدیهی است هر گونه احداث و توسعه در فضاهای حرم های مطهر به عهده متولیان آن است و آستان های مقدس ایجاد هر گونه فضای خدماتی و رفاهی مثل رواق، شبستان، کفشداری، امانتداری و انجام فعالیت های فرهنگی و خدماتی را بنا بر ضرورت، ایجاد می کنند و برای این کار هیچ گاه نیاز به مجوزی نبوده و نخواهد بود. البته آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام ساخت‌وسازهای خارج از حرم مطهر را پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح انجام می دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه اشاره شده است: واضح است که توسعه غربی حرم مطهر از ابتدا به عنوان «صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام»، احداث گردیده و طی صورتجلسه شماره ۵۵۱۸۰ مورخه ۱۳۸۹/۱۱/۱۹ در اختیار حرم مطهر قرار گرفته است. لازمه ارائه خدمات مختلف به زائران، ایجاد فضاهای مورد نیاز می باشد که این امر با در نظر گرفتن سیما و منظر مناسب و متناسب با معماری حرم مطهر و رعایت مسائل امنیتی و توجه به مصوبات شورای تأمین استان، احداث گردیده است.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.