در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان شد

هیچ نوع دمنوشی برای لاغری وجود ندارد/ حذف ناهار موجب لاغری نمی‌شود

شهر بیست/ عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه هیچ نوع دمنوشی برای لاغری وجود ندارد، گفت: اگر دمنوش یا قرصی برای لاغری وجود داشت، این همه چاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی نبود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هیچ نوع دمنوشی برای لاغری وجود ندارد/ حذف ناهار موجب لاغری نمی‌شود
شناسه : 13904 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶   پرینت

ابوالفضل محمدکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به تبلیغات گوناگونی که این روزها در رابطه با مصرف دمنوش‌های لاغری در فضای مجازی می‌شود، اظهار کرد: هیچ نوع دمنوشی برای لاغری وجود ندارد، اگر دمنوش یا قرصی برای لاغری وجود داشت، این همه چاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود نداشت.

وی بر لزوم هوشیاری نسبت به تبلیغات اغواگرانه در حوزه تغذیه تأکید کرد و گفت: در فضای مجازی تبلیغات زیادی در رابطه با انواع شیوه‌های لاغری می‌شود اما از همشهریان درخواست می‌کنیم که فریب تبلیغات لاغری را نخورند.

عضو انجمن تغذیه ایران در ادامه با بیان اینکه حرکت دراز و نشست و حلقه باعث لاغری نمی‌شود و فقط عضلات را تقویت می کند، افزود: همچنین گفته‌هایی مبنی بر اینکه حذف ناهار موجب لاغری می‌شود، صحیح نیست و حذف ناهار نمی‌تواند موجب لاغری شود.

محمدکریمی افزود: رژیم‌هایی با نام رژیم میوه، رژیم سبزی، رژیم حذف وعده‌ها، رژیم آب، رژیم موز و رژیم حذف نان و برنج نداریم و اگر فردی این نوع رژیم‌ها را تجویز کرد، افراد را فریب داده و رهاوردی جز از دست دادن سلامتی ندارد.

وی تصریح کرد: چاقی یک روزه به وجود نیامده که یک روز از بین برود، پس بنابراین رژیمی به نام رژیم ۱۵ روزه کاملا اشتباه است.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: اخذ رژیم‌های غذایی از مربیان باشگاه، آرایشگران، افراد نامطمئن و ناشناس در اینترنت و … اشتباه بوده و تجربه نشان داده با این کار، سلامتی فرد به شدت به خطر خواهد افتاد.

محمدکریمی افزود: بهترین راه کاهش وزن اخذ برنامه غذایی اصولی و علمی توسط کارشناس تغذیه خبره و مجرب است که با عوارض کاهش وزن نیز همراه نخواهد بود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • مهدی

    تاریخ : 30 - مهر - 1398

    این مطالب خلاف واقع چیه مینویسید، ح
    متخصصین تغذیه و طب سنتی فراوان گفته اند که دمنوش هایی برای لاغری وجود دارند و نخوردن ناهار باعث لاغری که هیچ باعث سلامتی بیشتر است و من از ۳۵ سال ناهار خوردن واقعا پشیمانم


    پاسخ

  • سمیرا باقری

    تاریخ : 9 - تیر - 1400

    اینا همش چرت وپرت اصلا همچین چیزی وجود نداره


    پاسخ