کاهش مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در قم

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: با هوشمندسازی فرایندها در این معاونت، مدت زمان صدور پروانه برای ساختمان‌های گروه جیم به جزو موارد استثنا بین ۱۰ تا ۱۴ روز می‌شود، در حالی که اکنون این زمان حداقل سه ماه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در قم
شناسه : 13878 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به روند هوشمندسازی در شهرداری قم، اظهار کرد: این ظرفیت در شهرداری وجود دارد که روند ثبت درخواست، تشکیل پرونده و در نهایت صدور پروانه ساختمانی بدون حتی یک بار مراجعه حضوری متقاضی به شهرداری قم طی شود، اما همگانی شدن این مساله نیاز به اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: روند ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در شهرداری‌های شهرهای دیگر کشور نیز آغاز شده، اما شهرداری قم در برخی از بخش‌ها از جمله الکترونیکی کردن کنترل نقشه‌ها، حذف نقشه‌های فیزیکی و الکترونیکی کردن فرآیند تهیه نقشه‌ها از شهرداری‌های دیگر جلوتر است.

جانقربان افزود: پیش از شروع فرآیند هوشمندسازی در این معاونت، اقدامات زیرساختی همچون تهیه طرح تفصیلی شهر قم صورت گرفت، اکنون نقشه‌ها را به صورت الکترونیکی از این معاونت به سازمان آتش نشانی ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به روند ارائه خدمات شهرداری قم به صورت الکترونیکی، اظهار کرد: این روند پس از انجام طرح پایلوت در منطقه پنج شهرداری قم تا پایان سال در تمامی مناطق هشت گانه شهر صورت می‌گیرد و پس از اجرای کامل آن، مدت زمان صدور پروانه برای ساختمان‌های گروه جیم به جزو موارد استثنا بین ۱۰ تا ۱۴ روز می‌شود، در حالی که اکنون این زمان حداقل سه ماه است.

جانقربان خاطرنشان کرد: کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، شفاف سازی، کاهش زمینه‌های فساد و کاهش سفرهای شهری از جمله نتایج هوشمندسازی فرآیندها در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.