تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است
شناسه : 13873 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به چالش‌های حوزه توسعه فضای سبز، تصریح کرد: تمام مطالعات توسعه فضای سبز شهر قم برای دستیابی به سرانه استاندارد صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های قدیمی شهر ۱۲ هزار هکتار باغ در اطراف شهر قم بوده که در شرایط فعلی طبق آخرین نتایج شناسنامه‌دارکردن باغات مساحت باغات شهر ۱۳۴ هکتار است، گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک‌شده است.

جوادیان یکی از برنامه‌های عمده در توسعه فضای سبز را توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز عنوان کرد و گفت: طرح جامع کمربند سبز شهر قم در حال انجام است که با این طرح پتانسیل‌های اطراف شهر مشخص شده، منابع آبی تعیین می‌شود و اولویت‌ آن‌ها برای توسعه فضای سبز نیز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ از سوی راه و شهرسازی عنوان شد که زمین‌هایی برای توسعه فضای سبز تحویل شهرداری شده که توسعه صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ در تمام عرصه‌های تحویل شده به شهرداری برای ایجاد فضای سبز، کاشت صورت گرفت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.