جلوگیری از ترک خوردن لب با روغن زیتون

شهر بیست/ پوست لب نیز مانند سایر اعضای بدن احتیاج به مراقبت و زیبایی دارد .در صورت توجه نکردن به آن ترک برداشته و پوسته پوسته می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جلوگیری از ترک خوردن لب با روغن زیتون
شناسه : 1387 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از سلامت نیوز، لب ها مانند دیگر قسمت های پوست نمی توانند در برابر از دست دادن رطوبت مقاومت کنند. لایه های پوست لب بسیار نازک و فاقد غدد چربی اند و به همین دلیل مستعد خشک شدن و ترک خوردن هستند. اگر لب هایتان خشکیده، چروک و دردناک شده اند، احتمالاً شما از ترک خوردگی لب رنج می برید. ترک های کوچک و بزرگ باعث می شوند شما کمتر لبخند بزنید.

عواملی متعددی می توانند منجر به خشکی و ترک خوردن لب شوند، اما مواردی همچون استرس، خستگی، سوء تغذیه، زندگی در مناطق گرم و مناطق سرد و خشک، عفونتهای باکتریایی، استفاده مکرر از صابون و محصولات آرایشی غیر استاندارد، کمبود ویتامین B، تنفس از دهان، خشکی هوای خانه، کم شدن آب بدن و عادت مرطوب کردن لب با زبان و جویدن لب ها از مهمترین عواملی هستند که می توانند باعث تبخیر رطوبت و نهایتاً خشک شدن لب ها گردند.

راه های ساده برای جلوگیری از ترک خوردن لب

علاوه بر خوردن آب زیاد و استفاده از مرطوب کننده هوا در خانه این راه های ساده نیز می توانند باعث پیشگیری از ترک خوردن لب ها در آینده شود

لب های خود را مرطوب نکنید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید با لب های ترک خورده بکنید این است که مرتب آنها را با زبان مرطوب کنید. وقتی مایع بزاق تبخیر می شود، تمام چربی طبیعی که روی لبتان داشتید را از بین می برد. به جایمرطوب کردن لب و گاز گرفتن لب خود، رطوبت آن را با راه حلی طبیعی مانند مرطوب کننده ضد حساسیت مانند روغن بادام، کره کاکائو و موم بازگردانید. اگر مشکلتان تورم لب ها است، از موم یا کرمی استفاده کنید که حاوی زردچوبه نیز باشد، چون خواص ضد التهابی طبیعی دارد.

پوست لب پوست مرده را کنار بزنید

الیزابت تانزی، مدیر موسسه جراحی پوست در واشنگتن می گوید:لایه برداری بهترین گام برای جلوگیری از ترک خوردن لب است. یک ترفند ساده:بعد از اینکه دندان های خود را مسواک زدید، لب های خود را نیز مسواک بزنید تا از شر پوست های خشک شده خلاص شوید. برای نگهداری از پوست نرم جدید بلافاصله بعد از مسواک با موم مناسب لب ها را مرطوب کنید.

روغن زیتون بزنید

روزی دو تا سه مرتبه برای تسکین، نرمی و روانی لب ها از روغن زیتون استفاده کنید، روغن زیتون خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، و نرم کنندگی دارد. بلافاصله بعد از استفاده احساس بهتری خواهید داشت اما التیام کامل چند روزی طول می کشد.

از یک چای کیسه ای استفاده کنید

اگر می خواهید لب ها نرم شوند به مدت ۳۰ ثانیه یک چای کیسه ای مرطوب را روی لب ها نگه دارید. پلی آنتی اکسیدان چای به ترمیم سلول های پوست آسیب دیده کمک می کند و به سرعت تجدید سلول ها کمک می کند. این کار را ۳ تا ۵ مرتبه در هفته انجام دهید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.