دست پُر هنرمندان قم در تولید آثار هنری ویژه اربعین حسینی

شهر بیست/ هنرمندان قم امسال با تولید تله فیلم «یاسین»، تله تئاتر «پریشان بادیه» و مستند «از نسل حاتم» سهم مؤثری در تولید آثار هنری ویژه اربعین حسینی در رسانه ملی داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دست پُر هنرمندان قم در تولید آثار هنری ویژه اربعین حسینی
شناسه : 13837 | انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هنرمندان استان قم امسال از مدت‌ها قبل آستین‌های خود را برای تولید آثار هنری ویژه اربعین حسینی بالا زدند که ماحصل آن تولید تله فیلم سینمایی «یاسین»، تله تئاتر «پریشان بادیه»و مستند «از نسل حاتم» بود و هر سه در روز اربعین حسینی از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن رفت.   

تله فیلم «یاسین» به نویسندگی و کارگردانی علی بیطرفان از فیلمسازان قم به عنوان نخستین فیلم داستانی و دراماتیک با موضوع اربعین، عصر روز شنبه از شبکه یک سیما پخش شد.

قصه «یاسین»، قصه زوج جوانی است که برای ارسال ملزومات خریداری شده یک موکب در کربلا تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند اما اراده ای در پس پرده، بار موکب را به عمق خاک عراق و در روستایی سنی نشین هدایت می‌کند. روستایی که تشنه خدمت به زوار حسین(ع) است.

در این اثر که بیش از ۷۰درصد آن در استان قم ضبط و تصویربرداری شد، عمار تفتی، آزاده ریاضی، مهران رجبی، کیانوش گرامی، سید حسن محیط زاده، حنانه امینی، اصغر نیکخواه، هادی افضلی و محمد حاج بابایی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم تلویزیونی نقش آفرینی کردند.

*پریشان بادیه

یکی دیگر از آثار تولیدی هنرمندان قم در صحنه نمایش، تولید تله تئاتر «پریشان بادیه» بود. این نمایش تلویزیونی نیز در سالروز اربعین حسینی به روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

این تله تئاتر مذهبی که دارای فضای داستانی مرتبط با قیام عاشوراست، در لوکیشنی واقع در روستای حاجی آباد آقا از توابع شهر قنوات بخش مرکزی قم تصویربرداری شد.

در این نمایش تلویزیونی که نوشته محمدرضا شاهمردی و به کارگردانی مهدی حبیبی تبار تولید شده است، زکیه بهبهانی، سید محمد حسینی و سید مهدی میرغیاثی نقش آفرینی کردند.

*از نسل حاتم

در حوزه مستند نیز به همت مستندسازان کانون روایت مقاومت، مستند «از نسل حاتم» به روی آنتن شبکه افق رفت.

این مستند با موضوع همان‌نوازی همسایگان فرات در ایام اربعین حسینی تولید شده و به روایت سخاوت و بخشندگی همسایگان رود فرات در مسیر طریق العلما می‌پردازد.

این مستند سی دقیقه‌ای به تهیه کنندگی محمد حسین رضایی و نویسندگی و کارگردانی محمد حسن رضایی و تدوین جواد یقموری طی دو سال ساخته شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.