گزیدگی ۳۲۰ نفر در قم توسط سگ‌های صاحب‌دار/ جمع‌آوری ۲ هزار سگ ولگرد

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری قم عنوان کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، ۲۶۰مورد گزش گربه، ۳۲۰مورد گزش توسط سگ‌های دارای صاحب و ۷۰ مورد گزش توسط سگ‌های ولگرد در سال جاری گزارش شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گزیدگی ۳۲۰ نفر در قم توسط سگ‌های صاحب‌دار/ جمع‌آوری ۲ هزار سگ ولگرد
شناسه : 13541 | انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، سیدعبدالله میر ابراهیمی امروز در جلسه کارگروه کنترل حیوانات ناقل بیماری، با بیان اینکه در سال ۹۷، بیش از ۲هزار سگ ولگرد از سطح استان جمع آوری شد، ادامه داد: تا کنون هزار و ۴۸۶سگ ولگرد در ابتدای سال جاری از سطح شهر قم جمع آوری شده است که برخی طبق گزارشات مردمی بوده است و همچنین برخی نیز توسط شهرداری احصا و جمع آوری شده است؛ همچنین ۱۶۲قلاده سگ ولگرد از بخش‌های استان نیز جمع آوری شده است.

میر ابراهیمی تصریح کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، ۲۶۰مورد گزش گربه از ابتدای سال داشته‌ایم، همچنین ۳۲۰مورد گزش توسط سگ‌های دارای صاحب و ۷۰ مورد گزش توسط سگ‌های ولگرد در سال جاری گزارش شده است که در این خصوص لازم است سگ‌های دارای صاحب ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: قانون لازم برای جمع آوری سگ‌های ولگرد و قلاده‌دار کردن سگ‌های دارای صاحب وجود دارد ولی به نظر می‌رسد باید در زمینه اجرا بهتر عمل شود؛ مدیریت پسماند نمی‌تواند وارد محدوده‌های شخصی شود و لازم است در این خصوص نیروی انتظامی وارد عمل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری قم اظهار کرد: دستورالعملی وجود دارد که سگ‌های دارای صاحب باید شناسنامه‌دار و قلاده‌دار شوند و صاحبین آن‌ها فرم قبول مسئولیت را امضا کرده و این سگ‌ها تنها در محدوده باشند که در این خصوص لازم است یک تیم متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت پسماند و اداره کل دامپزشکی استان قم اقدام به ساماندهی این‌گونه سگ‌ها کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات و مشاهدات، مشخص شده است که از شهرهای دیگر سگ‌های ولگرد بارگیری می‌شوند و در استان قم و خصوصا در محدوده مسگرآباد قم تخلیه می‌شوند که این موضوع در مدت اخیر شیوع پیدا کرده است و باید با آن مقابله شود.

در ادامه این جلسه، علی طالبی معاون فنی و عمرانی فرماندار قم عنوان کرد: زمان جمع آوری پسماندهای شهری باید به شکلی برنامه‌ریزی شود تا زباله‌ها مدت زیادی در سطح شهر باقی نماند، زیرا هم موجب برهم خوردن منظر شهری می‌شود و هم باعث جمع شدن حیوانات ولگرد و زباله ‌گردها خواهد شد.

وی ادامه داد: باید در خصوص خطرات گزش حیوانات ناقل بیماری اطلاع رسانی و آموزش لازم توسط رسانه‌ها و مرکز بهداشت انجام گیرد تا شهروندان حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

معاون فرماندار قم بیان کرد: در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به دنبال کنترل جمعیت هستیم و تنها سگ‌های بیمار تلف می‌شوند و مابقی به چرخه طبیعت بازگردانده می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین باید در خصوص سگ‌های نگهبان نیز آمار دقیقی به دست آید و ساماندهی شوند؛ باید یک گروه چند نفره شامل نماینده دامپزشکی و نماینده شهرداری به ساماندهی سگ‌های نگهبان بپردازند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.