عقب‌ماندگی تکنولوژی گریبان فولاد ایران را گرفته است

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ گفت: ایران در رتبه دهم فولاد دنیا قرار دارد اما به لحاظ‌ علمی، تکنولوژی، بازرگانی و توزیع با عقب‌ماندگی‌های بسیاری مواجه هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عقب‌ماندگی تکنولوژی گریبان فولاد ایران را گرفته است
شناسه : 13525 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد مهدی یارجانلی مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ، اظهار کرد: ایران در رتبه دهم فولاد دنیا قرار دارد اما به لحاظ‌ علمی، تکنولوژی بازرگانی و توزیع با عقب‌ماندگی‌های بسیاری مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بحث نظام توزیع و سهم بازارهای بین‌المللی و همایش‌ها و تورهای صنعتی به اندازه ظرفیتی که داریم رشد نکردیم.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با اشاره به طرح راه اندازی هایپرمارکت تخصصی فولاد که یک بازار بزرگ فولاد محسوب می‌شود، گفت: این قضیه راهکار بسیار خوبی برای کشور خواهد بود تا افق ۵۵ میلیونی را بتوانیم محقق کنیم.

یارجانلی افزود: راهکار ذکر شده علمی و بسیار مهم است و می‌توان گفت برآیند یک تجربه ۱۲ ساله در سطوح بالای صنعت فولاد و دو دهه بحث مطالعاتی مرتبط بازارها و فولاد کشورهای توسعه یافته و ایران است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کارگاه ساخت خودکفایی از سال ۹۶، گفت: ما جزو اولین‌های بخش خصوصی بودیم و زمانی که تحریم‌های جدید اعلام نشده بود ما به فکر ساخت چنین کارگاهی افتادیم. تصمیم گرفتیم بسیاری از قطعات وارداتی را به صورت داخلی تولید کنیم و امروز باید گفت که یک کارگاه ساخت داخل توانمند داریم. 

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ همچنین از کاهش ۸۰درصدی تعمیرات برون‌سازمانی در این شرکت صنعتی خبر داد و گفت: در خصوص تأمین قطعات و تجهیزات تقریبا ۶۵ تا ۷۰درصد را توانستیم پوشش مناسبی داشته باشیم.

یارجانلی با اشاره به همکاری شرکت صنعت ورق آرین پاژ با ۶ دانشگاه مطرح در سطح کشور و استان، گفت: همچنین حدود ۵ شرکت دانش‌بنیان هم در کنار ما قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه این توفیقات در شرایطی است که این شرکت در سال ۹۴ در آستانه تعطیلی بود اما با حمایت سهامداران و تلاش و همت پرسنل و بعضی مسئولین ملی و استانی به یک شرکت بسیار پویا رسیده و هم‌اکنون نیز نیاز حمایت برای رسیدن به ظرفیت اسمی و توسعه و کارهای بیشتر دارد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.