شناسایی ۳۰۰ گاراژ غیرمجاز ذخیره‌سازی و فروش پسماند خشک در قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به شناسایی ۳۰۰ گاراژ غیر مجاز ذخیره‌سازی و فروش پسماند خشک در سطح شهر قم، گفت: بیشترین آمار در مناطق دو و شش و پس از آن مناطق سه و یک وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۳۰۰ گاراژ غیرمجاز ذخیره‌سازی و فروش پسماند خشک در قم
شناسه : 13519 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در نهمین کارگروه مشاغل مزاحم شهرستان قم، در زمینه جمع‌آوری مراکز دپوی زباله خشک در سطح شهر قم، گفت: طبق قانون مدیریت پسماند که سال ۸۳ تصویب شده، جمع‌آوری، مدیریت، پردازش و دفن پسماند در شهر به عهده شهرداری است و دیگران نمی‌توانند در این امر دخالت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به شناسایی ۳۰۰ گاراژ غیر مجاز ذخیره سازی و فروش پسماند خشک در سطح شهر قم، گفت: بیشترین آمار در مناطق دو و شش  و پس از آن مناطق سه و یک وجود دارد.

میرابراهیمی با اشاره به وجود برخی از این گاراژها در بافت شهری، ادامه داد: حتی در یک سری معابر شهر می‌بینید که واحد مسکونی اقدام به جمع آوری پسماند می‌کند و جالب این است که شهروندان و همسایگان به این موضوع اعتراض نمی‌کنند درحالیکه این مسئله از نظر سلامتی و ایمنی بسیار مشکل‌زا است.

وی افزود: ضریب حریق در این اماکن بسیار بالاست، اطفاء هم به سختی صورت می‌گیرد و حتی واحدهای مجاز هم از خطر حریق دور نیستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به حساسیت دستگاه‌های انتظامی به فعالیت مراکز دپوی زباله خشک، گفت: در این مراکز اتفاقات چندان مناسبی نمی‌افتد و حتی شاهد جا به جایی اقلام دزدی در برخی از این گاراژها بوده‌ایم.

میرابرهیمی افزود: برنامه این است که به سمت حذف این مراکز برویم و در مرحله اول افرادی که در سطح شهر به سمت جمع آوری غیر مجاز می‌روند شناسایی می‌کنیم و اخطار و آموزش می‌دهیم که در این زمینه هزار و ۶۱۵ نفر را شناسایی کردیم و تعهد گرفتیم که این کار را تکرار نکنند.

وی ادامه داد: البته برخوردها در این زمینه بیشتر با وانتی‌ها و چرخ دستی‌ها صورت گرفته و کولبرها که تعدادشان هم کم نیست هنوز مورد برخورد قرار نگرفته‌اند و در مجموع به نظر می‌رسد تاکنون با ۵۰ درصد این آمار برخورد شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: برخی از این افراد شناسایی شده در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و در قالب شرکت‌های مجاز در این زمینه مشغول به کار شده‌اند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.