پذیرایی از ۱۷ هزار زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم

شهر بیست/ مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: در چهار روز نخست فعالیت این قرارگاه بیش از ۱۷ هزار زائر غیرایرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ایرلند و فرانسه میزبانی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پذیرایی از ۱۷ هزار زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم
شناسه : 13383 | انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز رسانه قرارگاه مردمی اربعین قم، مهدی قربانی کرم با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی اربعین قم چهارمین سال فعالیت خود را تجربه می کند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی را از پنجم صفر تا ۱۰ ربیع الاول میزبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این قرارگاه پذیرایی روزانه از ۹ هزار زائر غیرایرانی است، گفت: زائرین هر ساعتی در شبانه روز مراجعه کنند پذیرش شده و با ارائه غذای گرم و چای، خدمات پزشکی و دارویی رایگان سعی می کنیم بهترین میزبانی را از زائران اربعین داشته باشیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم ادامه داد: همه مسئولین، مردم و خیرین تلاش می کنند تا بتوانیم بهترین خدمت را داشته باشیم، در کنار خدمات رفاهی و اسکان، ایستگاه های صلواتی مطابق با ذائقه میهمانان غیرایرانی برپا شده و فعالیت های فرهنگی مختلفی مانند برپایی نمازهای جماعت، مراسم سخنرانی و عزاداری، پاسخ به سوالات شرعی و اعتقادی و… نیز به همت خادمین فرهنگی در حال اجراست.

قربانی کرم افزود: در چهار روز نخست فعالیت این قرارگاه بیش از ۱۷ هزار زائر غیرایرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ایرلند و فرانسه میزبانی شدند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با تاکید بر اینکه میزبانی واسکان زائران غیرایرانی در علاوه بر مصلی قم در مسجد مقدس جمکران، شاه جمال و برخی مساجد نیز انجام می‌شود، گفت: مردم نیز می توانند مانند فرهنگ ناب عراقی ها در منازل خودشان در حد وسع میزبان این زائران باشند.  

قربان کرم در پایان با بیان اینکه همه مجموعه های استان در این حرکت معنوی و اثرگذار همدل شدند و مردم قم میزبان این زائران هستند، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار خادم در قرارگاه تلاش می کنند تا بهترین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند و امیدواریم مردم این خادمین را تنها نگذارند و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به نیروهای پشتیبانی قرارگاه در مصلی قم تحویل دهند تا هر چه بهتر بتوانیم از زائران شهر کریمه اهل بیت(س) میزبانی کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.