مدیرکل ثبت احوال قم عنوان کرد

میانگین سن ازدواج و طلاق در قم

شهر بیست/ مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۹ واقعه ازدواج ثبت‌ شده و ۳ هزار و ۶۶ واقعه طلاق نیز در سال ۱۳۹۶ ثبت‌ شده است، گفت: در نیمه اول امسال ۴۲۹۰ ازدواج و ۱۴۲۶ طلاق ثبت‌ شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
میانگین سن ازدواج و طلاق در قم
شناسه : 1333 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از مهر قم، خلیل مرادی مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان قم با اشاره به اینکه در چند سال اخیر روند ولادت در کشور صعودی بود اما این رشد کاهش پیدا کرده است و از کل ولادت‌های سال جاری به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر است، افزود: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۷۸ مورد ولادت در استان ثبت‌شده که کاهش ۴ درصدی داشته است و آمار ولادت‌های ۸ ماهه امسال در استان نسبت به سال گذشته ۱۲۴۵ واقعه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد ولادت‌ها مربوط به شهری است، گفت: هرماه حدود دو هزار واقعه ولادت و هر روز ۶۵ ولادت را ثبت می‌کنیم، مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین سهم را در ولادت‌های ثبت‌ شده را دارند.

مرادی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ با کاهش ثبت فوت مواجه بودیم از آن به بعد رشد ثبت فوت را شاهد هستیم، گفت: ۳ هزار و ۸۹۹ واقعه فوت در هشت‌ماهه اول سال ۱۳۹۷ ثبت‌شده که فراوانی آن در گروه سنی ۷۵ سال به بالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۹ واقعه ازدواج ثبت‌ شده و ۳ هزار و ۶۶ واقعه طلاق نیز در سال ۱۳۹۶ ثبت‌شده است، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۴۲۹۰ ازدواج و ۱۴۲۶ طلاق ثبت‌شده است.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان قم گفت: تاکنون میانگین سن ازدواج مردان در قم ۲۹ سال و زنان ۲۴ سال بوده است و ۳۵ سال در مردان و ۳۰ سال سن در زنان نیز میانگین سن طلاق بوده است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.