نرخ بالای اجاره‌نشینی در قم/ وجود ۴۵هزار واحد مسکونی خالی

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۴۵ هزار واحد خانه خالی در استان وجود دارد، گفت: با وجود احداث ۴۳هزار واحد مسکن مهر و ۴۵هزار واحد خانه خالی اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره‌نشین در شهر قم وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نرخ بالای اجاره‌نشینی در قم/ وجود ۴۵هزار واحد مسکونی خالی
شناسه : 13297 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار کرد: تأمین مسکن خانوار یکی از اولویت‌های امروز جامعه است، اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحدهای مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است، اجرای طرح‌های هوشمندانه‌ای همچون مسکن مهر و اقدام ملی منجر به صاحب خانه شدن دهک‌های ضعیف جامعه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰ درصد مالک، ۳۹ درصد مستاجر و ۱۰ درصد باقی مانده سایر هستند.

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: با توجه به ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در استان قم، اما همچنان در رتبه‌های بالای اجاره‌نشینی با ۱۴۷ هزار خانوار قرار داریم.

صبوری به اهمیت جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم به دلیل مهاجر پذیری، نزدیکی به پایتخت، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر ظرفیت های مذهبی و دینی از شهرهای جمعیت پذیر، پرجمعیت و پر تراکم محسوب می شود.

صبوری به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن یک کالای مصرفی است و رویکرد کالای لوکس و سرمایه‌گذاری به آن سبب رکود و تورم در این بخش می شود؛ در ابتدای سال جاری نیز عمده سرمایه‌ها به سمت مسکن سرازیر شد و با افزایش قیمت روبرو شدیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.