بتن‌ریزی عرشه پل جهتی تقاطع میدان ولیعصر(عج) در ارتفاع ۳۲متری

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از بتن‌ریزی عرشه پل جهتی تقاطع میدان ولیعصر(عج) در ارتفاع ۳۲ متری بدون هیچ مشکلی خبر داد که در نوع خود در کشور خاص و منحصربه‌فرد بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بتن‌ریزی عرشه پل جهتی تقاطع میدان ولیعصر(عج) در ارتفاع ۳۲متری
شناسه : 13179 | انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به بتن‌ریزی چند دهانه از پل جهتی تقاطع سه سطحه میدان ولیعصر(عج)، اظهار کرد: با توجه به اینکه دهانه میانگین پل روگذر ولیعصر(عج) به سمت بلوار خلیج فارس مشخصات خاصی داشت و در قوس بودن پل و ارتفاع بالای آن کار پیچیده‌ای را ایجاد کرد و نظر به اینکه چهار دهانه باید همزمان بتن‌ریزی می‌شد مدتی طول کشید تا بتوانیم بحث داربست‌بندی، قالب‌بندی و کابل بندی را به طور کامل انجام دهیم و پس از کارهای اولیه پل در مرحله بتن‌ریزی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه حجم بتن‌ریزی در این بخش زیاد و سنگین بوده و ارتفاع قالب‌بندی نیز بسیار بالا بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایستگاه مترو را در محل داشتیم ارتفاعی بالای ۳۲ متر باید داربست‌بندی و در نهایت قالب بندی می‌شد که همین امر شرایط را خاص کرده بود.

قاری قرآن با بیان اینکه این پروژه کار فنی و ویژه‌ای بود که در قالب مهندسی پل و ساخت پل‌هایی با این مشخصات و دهانه‌ها در رتبه خودش جزء پروژه‌های ویژه و خاص است که توسط سازمان توسعه و عمران و مشاور برنامه‌ریزی و با سلامت انجام شد، گفت: کوچکترین خطا در اینگونه پروژه‌ها حوادث ناگواری در پی دارد که با پیش‌بینی خاصی که انجام شد بدون هیچ مشکلی کار صورت گرفت و رکورد خوبی را بر جای گذاشت.

وی بیان کرد: بعد از این کار، تکمیل پل در دو بخش شرقی و غربی که اتصال به محور بلوار خلیج فارس و بزرگراه امام علی(ع) است تکمیل شده و مجموعه تقاطع تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: تا دو هفته آینده بعد از عمل آوری بتن کابل کشی آغاز شده و قالب های زیر پل جمع‌آوری شده و در فاز اول محور امام علی(ع) به سمت بلوار شهید کبیری را بازگشایی خواهیم کرد که امیدواریم ظرف ۱.۵ ماه آینده این اتفاق بیفتد، در مرحله بعد هم تا پایان سال و یا آغاز سال آینده به طورکامل پروژه راه‌اندازی خواهد شد.

یادآور می‌شود بتن ریزی عرشه پیش تنیده پل رمپی از دهانه P15 تا P18 به مقدار ۱۱۵۰ متر مکعب به تازگی صورت گرفته است. طول عرشه این بخش ۱۲۴ متر و ارتفاع بتن ریزی ۳۲ متر بوده که با سه پمپ هوایی و با ۲۵ تراک میکسر اجرایی شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.