همایش «سه‌ساله‌های حسینی» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

شهر بیست/ همایش «سه‌ساله‌های حسینی» پیش از ظهر امروز با اجتماع مادران و دختران سه‌ساله در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش «سه‌ساله‌های حسینی» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد
شناسه : 13138 | انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، امروز زنان و بانوان، دختران سه‌ساله خود را هر ساله به یاد غربت و مظلومیت حضرت رقیه سلام‌الله علیها در سالروز شهادت این بانو به بقاع متبرکه و حرم‌های اهل‌بیت علیه‌السلام آورده و دختران خود را نذر راه امام حسین علیه‌السلام می کنند و با امام شهید خود عهد می‌بندند که فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنند.

امروز همچون سال‌های گذشته همایش «سه‌ساله‌های حسینی» ساعت ۱۰ صبح در شهر مقدس قم و در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) و صحن‌های حرم مطهر آغاز شد.

بانوان حاضر در این مراسم همراه با مداحان اهل‌بیت در مظلومیت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و هیئت‌های مذهبی با زنجیرزنی و سینه‌زنی این بانوان را در سوگواری سه‌ساله امام حسین علیه‌السلام یاری کردند.

برگزاری مراسم سخنرانی یکی از برنامه‌های محوری این مراسم بود و حجت‌الاسلام‌ مؤمنی در این مراسم با اشاره به اینکه این همایش زمینه ‌ساز ترس وهابیت شده است، اظهار داشت: وهابیت لب به اعتراف گشوده‌اند که همایش سه‌ساله‌های حسینی و همایش شیرخوارگان حسینی ریشه وهابیت را نابود خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم در این همایش یادآور شد: سوگواری برای امام حسین علیه‌السلام بالاترین ارزش است و همین عزاداری و سوگواری زمینه تحقق شعائر دینی و امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.