مخالفت شهرداری قم با حذف طرح احداث یک خیابان/ شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدید نظر کند

شهر بیست/ شهردار منطقه هفت قم گفت: اعتراض مردم به حذف طرح احداث خیابان ۲۶ متری استاد فقیهی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری درست و شهرداری نیز با نظر مردم موافق است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مخالفت شهرداری قم با حذف طرح احداث یک خیابان/ شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدید نظر کند
شناسه : 13084 | انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین فر با اشاره به وضعیت کوچه سه خیابان ۱۹دی، اظهار کرد: این کوچه تنها معبر اتصال خیابان ۱۹ دی به ۴۵ متری عمار یاسر است که طرح تعریض آن به چند دلیل متوقف شده است.

شهردار منطقه هفت قم با اشاره به اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این منطقه را بافت تاریخی و میراثی می داند، اظهار کرد: اعتراض مردم در بحث حذف طرح احداث خیابان ۲۶ متری استاد فقیهی است که قرار بود از روبه روی مخابرات آغاز و تا عمار یاسر ادامه یابد، ولی این شورا به دلیل قرار گرفتن منطقه در بافت تاریخی طرح را حذف کرده است.

متین فر ادامه داد: نظر مردم این است که بدون در نظر گرفتن و اطلاع از مشکلات و معضلات مردم صرفاً به این دلیل که بافت منطقه و کوچه های قرار گرفته در این طرح، قدیمی است طرح احداث خیابان را حذف کرده‌اند، این موضوع در حالی است که حتی یک خانه تاریخی و اثر میراث فرهنگی در مسیر طرح وجود ندارد.

وی افزود: نظر شهرداری نیز موافق با نظر مردم است چراکه صرفاً قدیمی بودن محلات دلیلی بر تاریخی بودن آن نیست و در مسیر این طرح نیز میراث فرهنگی ملک خاصی را ثبت نکرده و در واقع علتی ندارد که شورای عالی شهرسازی و معماری طرح احداث خیابان را حذف کرده است.

شهردار منطقه هفت قم در پایان با اشاره به اینکه درخواست های مردم و نظر شهرداری برای پیگیری به استانداری منعکس شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع باید از طریق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برای تجدیدنظر، مجددا در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار گیرد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • علی

    تاریخ : 19 - مهر - 1398

    با سلام . حذف معبر توسط هر ارگانی خلاف شرع و قانون است . زیبایی شهر و روستا بستگی به معابر دارد . حذف معبر یعنی بریدن رگ حیات انسان . لذا کشتن انسان به استناد آیات مکرر قرآن مجید قتل محسوب می شود . شورای روستای اطراف شهرستان دیواندره با توجه به منفعت طلبی خود چنین تصمیمی دارند که با واکنش دهیاری مواجه شده اند .


    پاسخ