چند خبر کوتاه از پلیس قم/ از اعتراف باند خانوادگی سرقت لوازم منزل تا دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم

شهر بیست/ «دستگیری باند سارقان حرفه‌ای دستگیره در منازل»، «دستگيری سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره سابقه کيفری در قم»، «دستگیری باند خانوادگی سرقت لوازم منزل»، «کشف کالای قاچاق در پی توقیف خودرو متخلف» و «دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم» از مهم‌ترین اخبار پلیسی این هفته استان قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چند خبر کوتاه از پلیس قم/ از اعتراف باند خانوادگی سرقت لوازم منزل تا دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم
شناسه : 13055 | انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای دستگیره در منازل و کشف اموال مسروقه در قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت دستگیره در منازل، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی در استان موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات ادامه داشت تا این که مأموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت، موفق شدند هر ۴ نفر را شناسایی، دستگیر و اموال سرقت شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: از متهمان اموال مسروقه شامل ۳۰ عدد دستگیره برنجی در منازل و یک دستگاه خودرو سرقتی کشف شده است.

وی اضافه کرد: افراد مذکور طی تحقیقات پلیس به سرقت های متعدد دستگیره در منازل به صورت باندی و با استفاده از خلأ حضور صاحب خانه‌ها و بی‌توجهی همسایه‌ها نسبت به حضور افراد غریبه در سطح محلات اعتراف کردند.

سرهنگ جعفریان گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

 

*دستگیری سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره سابقه کیفری در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم همچنین از دستگیری یک سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره سابقه کیفری اعتیاد و سرقت در قم خبر داد.

وی اظهارکرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت و همچنین سرقت داخل خودرو در قم، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی در استان موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مأموران فرماندهی انتظامی معصومیه موفق به شناسایی و دستگیری متهم به همراه اموال مکشوفه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: نامبرده پس از انتقال به فرماندهی معصومیه و طی تحقیقات صورت گرفته به سرقت های متعدد موتورسیکلت، منزل و داخل خودرو و… از زائران و همشهریان اعتراف کرد.

سرهنگ جعفریان گفت: در نهایت متهم که به مواد مخدر اعتیاد داشت و از سویی نیز دارای ۲۰ فقره سابقه اعتیاد و سرقت بود به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

 

*سرقت ۸۰۰ میلیونی خانوادگی با خودرو حمل اثاثیه منزل

فرمانده انتظامی شهرستان قم همچنین از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی در استان موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۶ ایثارگران موفق به شناسایی و دستگیری متهمان به همراه اموال مکشوفه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: از متهمان که یک زن و ۳ مرد و از اعضای یک خانواده هستند اموال مسروقه شامل ۵ تخته فرش ۱۲ متری، ۲ دستگاه یخچال، یک دستگاه جاروبرقی، سرویس مبلمان و … به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شده است.

وی اضافه کرد: افراد مذکور طی تحقیقات پلیس به سرقت های متعدد منزل به صورت خانوادگی و با استفاده از خودرو حمل اثاثیه منزل در استان اعتراف کردند.

سرهنگ جعفریان با اشاره به اعتیاد این افراد، گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

 

*کشف کالای قاچاق در پی توقیف خودرو متخلف

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله قاچاق کالا در پی اعمال قانون یک دستگاه متخلف در قم خبر داد.

سرهنگ مختار پناهی افزود: مأموران گشت پلیس راه استان قم حین انجام مأموریت در کیلومتر ۴۵ محور اتوبان قم – تهران، یک دستگاه خودرو سمند را به دلیل تخلفات سرعت غیر مجاز و حرکات مارپیچ متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه راننده به علت ارتکاب تخلفات اعمال قانون و سپس طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل ۳۴۲ ثوب انواع کاپشن قاچاق است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهم جهت انجام مراحل قانونی به دلیل حمل کالای قاچاق تحویل مرجع قضائی استان شد.

 

*دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم خبر داد و گفت: از متهمان دستگیر شده ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی، ۴۰۰ دلار و  ۳۳۸ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال وجه نقد کشف شد.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به طرح برخورد قانونی با دلالان ارز و صرافی های غیرمجازدر قم، اظهارداشت: در این راستا عملیات مبارزه با اخلالگران ارزی پس از انجام اقدامات پلیسی توسط مأموران انتظامی استان اجرایی شد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در نتیجه این عملیات ۶ تن از دلالان ارز در هسته مرکزی شهر شناسایی و دستگیرشدند.

سردار آقاخانی اضافه کرد: در نتیجه اجرای این عملیات، از متهمان دستگیر شده ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی، ۴۰۰ دلار و  ۳۳۸ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال وجه نقد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم در خاتمه به همشهریان توصیه کرد: ارزهای مورد نیاز خود را از بانک های عامل و صرافی های معتبر تهیه کرده و در صورت مواجهه با دلالان ارز بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.