پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در قم رونمایی شد

شهر بیست/ پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در قم رونمایی شد
شناسه : 13044 | انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در این آیین با اشاره به نقش امام موسی صدر در اقتدار و عزت آفرینی برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شخصیت بزرگ هنگامی که به لبنان رفت برای نجات شیعیان و خارج کردن آنان از وضعیت نامناسبی که داشتند آرام و قرار نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی بیان داشت: بر اساس دیدگاه امام موسی صدر همگرایی، هماهنگی، همکاری، همبستگی و پیوستگی موجب اتحاد مسلمانان شده و در مقابل نیز تعارض، تنازع و وابستگی ما را به سمت تجزیه و تکه تکه شدن سوق می‌دهد و به تمدن نوین نخواهیم رسید.

حورا صدر دختر امام موسی صدر نیز در این مراسم با بیان اینکه پایگاه تخصصی بازنمایی امام موسی صدر به همت متخصصان نمایه‌ساز و گروه فن‌آوری دیجیتال پژوهشکده مدیریت و مدارک اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی پس از گذشت نزدیک به سه‌سال به نتیجه رسید، افزود: این پایگاه می‌تواند محل رجوع محققان و پژوهشگران مختلف حوزه و دانشگاه باشد، و امکان مناسبی برای آشنایی با منظومه فکری و مبانی نظری فعالیت های امام موسی صدر است.

وی همچنین این پایگاه را منبعی برای مبلغان و مصلحان برای شناخت ابعاد و نگاه جدیدی از اسلام دانست، و گفت: این پایگاه مجموعه‌ای از نمایه و اصطلاحات مجموعه ۱۲ جلدی گام به گام با امام صدر را در بردارد و امکان توسعه منابع و روشهای جستجو نیز در آن در نظر گرفته شده‌است.

صدر یادآور شد: مجموعه گام به گام با امام موسی صدر حاوی گفتارها و مصاحبه‌های امام موسی صدر از ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۸ میلادی و از زمان استقرار در لبنان تا ربوده شدن در لیبی را در بر می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز جای امام موسی صدر در این همایش و در بین هم لباسی‌ها، همفکران و علاقه‌مندانش خالی است، گفت: امیدوارم راه اندازی این پایگاه بر انگیزه دولتمردان و اصحاب نفوذ و قدرت جدیت بخشد تا برای آزادی امام موسی صدر طرحی نو در اندازند.

 

سید موسی صدر در ۱۴ خرداد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در قم متولد شد.

وی مرجع دینی و سیاسی شیعیان پس از هجرت از ایران به لبنان ، مجلس اعلای این کشور را تاسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد، او در میان شیعیان به امام موسی صدر مشهور است.

این عالم مجاهد در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی حاکم این کشور، ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.