رونمایی از نردبان ۴۰ متری امداد و نجات آتش‌نشانی قم

شهر بیست/ نردبان ۴۰ متری امداد و نجات و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم امروز رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رونمایی از نردبان ۴۰ متری امداد و نجات آتش‌نشانی قم
شناسه : 12987 | انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین رونمایی از نردبان ۴۰ متری امداد و نجات و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم و تجلیل از آتش‌نشانان نمونه، پیش از ظهر امروز با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، عبدالله جلالی رئیس شورای شهر و دیگر اعضای شورای شهر و مدیران شهری در ایستگاه ۲۱ سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

نردبان ۴۰ متری امداد و نجات و اطفای حریق ساخت اتریش است که ارتفاع کاری آن ۴٠ متر از سطح زمین و ظرفیت سبد آن ۵ نفر و ظرفیت وزنی آن ۵٠٠ کیلوگرم است.

این نردبان دارای شوت نجات برای نجات افراد بوده و دارای لوله کشی و مانیتورینگ آب در ارتفاع است؛ این نردبان مجهزترین خودرو نردبان آتش نشانی دنیا بوده و در کشور ٢۵ دستگاه از آن وجود دارد.

سیستم ضد واژگونی از مهم ترین امکانات این خودرو بوده و توسط آن به صورت همزمان ١٨ نفر قابل نجات هستند. شوت نجات این نردبان هزار درجه قابلیت تحمل دما دارد و ظرف ۵٠ تا ۶٠ ثانیه در ارتفاع مستقر می‎شود.

شهرداری قم سال ۹۶ درخواست خریداری این نردبان را به قیمت ۵.۳ میلیارد تومان به شرکت تولیدکننده ارسال کرده و ساخت آن حدود دو سال زمان برده است. قیمت تقریبی این نردبان در حال حاضر حدود ۱۸ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در این مراسم با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات متعددی در شهر قم صورت گرفته است اظهار کرد: نزدیک به ۳۰۰ نیرو جذب آتش نشانی شده و تجهیزات خوبی خریداری شده اما اگرچه رشد نزدیک به ۴٠٠ درصدی در تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی داشتیم ولی کمبودهایی داریم که باید به دنبال رفع آنها باشیم.

شهردار قم هم در این مراسم با اذعان به اینکه تجهیزات و امکانات با حضور آتش نشان شجاع اهمیت پیدا می‌کند، افزود: باید روی تقویت روحیه شجاعت و ایثارگری بین آتش نشانان بیشتر کار شود که هم اکنون هم آتش‌نشانان در این زمینه زبان‌زد هستند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به امکانات گسترده‌ای که در سال‌های اخیر برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تامین شده است، افزود: برخی کلانشهرها همین یک نردبان را هم ندارند و با قیمت فعلی تهیه این تجهیزات برایشان میسر نیست و باید قدر این امکانات دانسته شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.