خدمت رسانی به ۲۵۰ هزار نفر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)

شهر بیست/ مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر به موکب برای استفاده از ایستگاه صلواتی مراجعه کردند و غذای تبرکی در موکب پیش بینی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خدمت رسانی به ۲۵۰ هزار نفر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)
شناسه : 12939 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ابراهیم اسلام پناه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به حضور بانوان زائر در زیارت اربعین اظهار کرد: ۴۰ درصد از زائران پیاده در مراسم زیارت اربعین از بانوان هستند و خدمات ویژه ای به بانوان زائر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارائه می‌شود، امسال فضای اسکان این زائران در موکب دو برابر شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی شده است بین ۳٫۵ میلیون تا چهار میلیون زائر ایرانی در مراسم زیارت اربعین شرکت کنند و فراهم شدن چنین فضای زیارتی ثمره خون شهیدان است.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: یک تیم اکنون کار ساخت و ساز و تکمیل فضاهای نیمه کاره را در این موکب انجام می‌دهند، حل مشکل سرمایش موکب با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما، پیش بینی شده است و با نصب کولرهایی، این مشکل حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که خدمات در موکب جامع باشد، حتی اتاق مادر و کودک در موکب پیش بینی شد.

اسلام پناه با اشاره به خدمات ایستگاه صلواتی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر به موکب برای استفاده از ایستگاه صلواتی مراجعه کردند و غذای تبرکی در موکب پیش بینی شده است، با توجه به اسکان سه تا پنج هزار نفر در موکب، وعده صبحانه علاوه بر ناهار و شام در موکب داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از کارگاه خیاطی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) استفاده کردند، ۲۴ دستگاه لباسشویی‌ برای شست‌وشوی لباس زائران در موکب پیش بینی شده است.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: امسال خط تلفن اینترنتی برای برقراری ارتباط زائران با خانواده در این موکب راه اندازی خواهد شد، همچنین نانوایی برای پخت نان گرم در موکب داریم و ۱۰ تن آرد برای پخت نان در موکب پیش بینی شد.

اسلام پناه رویکرد موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) را استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری دانست و خاطرنشان کرد: با برقراری ارتباط با عتبات مقدسه در عراق به دنبال افزایش خدمات رسانی در موکب هستیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.