در میان اعضای شوراهای اسلامی قم حداقل آسیب‌ها وجود دارد

شهر بیست/ استاندار قم گفت: در میان اعضای شوراهای اسلامی استان قم حداقل آسیب‌ها وجود دارد درحالی‌که در برخی از استان‌ها شاهد سوءاستفاده‌های مالی مختلفی هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در میان اعضای شوراهای اسلامی قم حداقل آسیب‌ها وجود دارد
شناسه : 12914 | انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، بهرام سرمست در دومین نشست ادوار شورای اسلامی استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در این نشست به دنبال تبادل ایده و تجربه میان اعضای ادوار مختلف هستیم، اظهار کرد: شوراها جایگاه مهمی در کشور دارند و باید مقام مطالبه‌گری و نظارتی خود را حفظ کنند.

استاندار قم با طرح این پرسش که دولت و دولتمردان تا چه حدی خود را نیازمند مشورت و مشورت‌پذیری می‌دانند؟، تصریح کرد: اکنون در حد شعار، دولتمردی نداریم که بگوید ما شوراها را قبول نداریم اما امیدواریم دولتمردان همگی نسبت به شوراها باور داشته باشند تا بتوانند یاور این مجموعه‌ها باشند.

سرمست خاطرنشان کرد: ارتباط میان شورا به‌عنوان پارلمان محلی و نمایندگان مجلس به‌عنوان پارلمان ملی دچار ابهام می‌شود به همین علت مداخله میان این مجموعه‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر منصفانه داوری کنیم متوجه می‌شویم که شوراها یکی از دستاوردهای مهم و درخشان انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که در قانون اساسی نیز جایگاه آن‌ها پیش‌بینی شده است اما هرگاه که اصلاحاتی در قانون صورت گرفته به‌جای اینکه اختیارات شوراها بیشتر شود محدودیت‌های شوراها بیشتر شده است.

استاندار قم با بیان اینکه در مرحله نخست شوراها باید از حقوق خود دفاع کنند، تصریح کرد: اکنون افتخار می‌کنیم که در میان اعضای شوراهای اسلامی استان قم حداقل آسیب‌ها وجود دارد درحالی‌که در برخی از استان‌ها شاهد سوءاستفاده‌های مالی مختلفی هستیم.

سرمست با اشاره به اینکه شوراهای استان قم کم‌ترین آسیب را دارند، اضافه کرد: شوراها باید در سطح محلی خود به مقام تصمیم‌گیری برسند هر چند در این راستا قوانین ملی و مصحلت کشور را باید مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بیشترین اهتمام را نسبت به برون‌سپاری امور و استفاده از نظرات و ظرفیت بخش خصوصی داشته باشند، گفت: در استان قم به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنیم که از مشارکت تشکل‌های صنفی، مدنی، خصوصی و شوراها بهره‌مند شوند.

استاندار قم با بیان اینکه مسئولان و مدیران همگی در یک جبهه برای مردم استان قم تلاش می‌کنند، گفت: موفقیت شهرداری در حقیقت همان موفقیت استانداری است به همین علت استانداری از ظرفیت‌های موجود برای کمک به مدیریت شهری استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.