صادرات ۱۱۷ میلیون دلار کالا از استان قم در نیمه نخست امسال

شهر بیست/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، میزان صادرات استان قم در شش ماه نخست سال جاری را به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار و وزن ۱۱۱.۵ هزار تن دانست و گفت: عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، ،ازبکستان، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان عمده کشورهای واردکننده کالاهای استان قم بوده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صادرات ۱۱۷ میلیون دلار کالا از استان قم در نیمه نخست امسال
شناسه : 12904 | انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، محمود سیجانی با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی در استان از ابتدای سال تا پایان شهریورماه اظهار کرد: ۹۳ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۷۶ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده است که در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی در استان قم به ۶۶۷ فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۵ فقره کارت بازرگانی در استان ابطال‌شده است، ابراز کرد: از ۶۶۷ فقره کارت بازرگانی صادر شده در استان ۵۰۴ فقره تولیدی و ۱۶۳ فقره تجاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم میزان صادرات قم از ابتدای سال تا پایان شهریور را مورد توجه قرار داد و گفت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی بر اساس گمرکات استان در ۶ ماه نخست سال جاری با ارزش ۶۹ میلیون دلار و وزن ۶۶ هزار تن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید در ۶ ماه نخست سال به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار و وزن  ۱۱۱٫۵ هزار تن بوده است، گفت: مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، مفتول مسی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، ماشین‌آلات و  وسایل مکانیکی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، کفش و انواع چسب‌ها عمده کالاهای صادراتی در مدت ۶ ماهه بوده است.

سیجانی عمده کشورهای هدف صادراتی به ترتیب ارزش صادرات را برشمرد و ادامه داد: عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، ،ازبکستان، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان عمده کشورهای واردکننده کالاهای استان قم بوده‌اند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.