افزایش چشمگیر بارش در استان قم

شهر بیست/ مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: بارندگی در استان در سال زراعی از ابتدای مهر ۱۳۹۷ تا 31 شهریور ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نسبت به میانگین بلندمدت به ترتیب ۸۱ درصد و ۵۴ درصد رشد داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش چشمگیر بارش در استان قم
شناسه : 12853 | انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مهران حیدری بنی با اشاره به وضعیت بارندگی در استان قم اظهار کرد: میانگین بارندگی در استان از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۷ تا پایان شهریور سال جاری حدود ۲۳۰ میلی متر ثبت شد، مقدار بارندگی استان قم در سال زراعی گذشته و بلندمدت به ترتیب ۱۲۵میلی متر و ۱۴۸ میلی متر بود.

وی ادامه داد: متوسط بارش کشور در سال زراعی از ابتدای مهر ۱۳۹۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ به میزان ۳۱۷ میلی متر محاسبه شد، در این بازه زمانی، بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۰۴ میلی متر و نسبت به میانگین بلندمدت ۸۱ میلی متر افزایش داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: بارندگی در استان در سال زراعی از ابتدای مهر ۱۳۹۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نسبت به میانگین بلندمدت به ترتیب ۸۱ درصد و ۵۴ درصد رشد داشت.

حیدری بنی با اشاره به مقایسه افزایش بارندگی در استان قم نسبت به استان های دیگر اظهار کرد: استان قم شانزدهمین استان کشور در  درصد افزایش بارندگی در سال زارعی از ابتدای مهر ۱۳۹۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ نسبت به میانگین بلندمدت بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین میانگین بارش در استان قم به ترتیب مربوط به بخش‌های خلجستان، جعفرآباد، کهک و سلفچگان است و کمترین بارش مربوط به بخش مرکزی است.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: سامانه­ توسعه کاربردهای هواشناسی در کشاورزی (تهک کشاورزی) در استان فعال است و کشاورزان با استفاده از اطلاعات این سامانه می‌توانند که بهره وری کشاورزی خودشان را افزایش بدهند و ارزش افزوده بیشتری از این کار به دست آورند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.