سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب درقم به صفر رسید

شهر بیست/ مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری قم گفت: با اتخاذ تدابیر ویژه، سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب و تاسیسات زیربنایی در این استان به صفر رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب درقم به صفر رسید
شناسه : 12838 | انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، با اشاره به آمار بالای سرقت تجهیزات ایمنی ازجمله دریچه‌های چدنی در سال‌های اخیر در استان، افزود: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ حداقل ۹۰۰ دریچه در استان به سرقت رفته است که به دلیل خسارات مالی،‌ جانی و اختلال در خدمت‌رسانی که برای شهروندان داشته است، به‌صورت فوق‌العاده در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مفقودی و سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب باعث بروز خطرات جدی برای عابران پیاده و سواره می‌شود، اضافه کرد: سقوط مرگبار خودرو و افراد به حوضچه‌های تاسیسات آب و فاضلاب، متصاعد شدن گاز از فاضلاب و بار سنگین مالی برای شرکت فاضلاب، ازجمله تبعاتی است که این سرقت‌ها در پی دارد.

وی گفت: کارگروه ویژه در خصوص نظارت و پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات زیربنایی با همکاری دادسرا، اماکن ناجا،‌ پلیس آگاهی، اتاق اصناف،‌ شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای،‌ سازمان زندان‌ها و معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان در سال گذشته تشکیل شد.

کاویانی خاطرنشان کرد: اخذ لیست سارقان، مال‌خران و ضایعاتی‌ها از پلیس و اداره زندان‌ها،‌ نظارت بر مال‌خران و ضایعاتی‌ها و ریخته گران،‌ نصب دوربین‌های مداربسته در مناطق جرم خیز،‌ برگزاری جلسه‌های آموزشی برای سمساری‌ها و ضایعاتی‌ها،‌ افزایش گشت پلیس، استفاده از پلیس معتمد محل برای نظارت، تعیین جایزه برای گزارش‌های مردمی در این خصوص،‌ دستگیری و اعمال قانون در خصوص سارقان و مال‌خران و نظارت بر سارقان آزادشده از تدابیری بود که در این زمینه صورت گرفت.

وی نقش ویژه جایگزینی دریچه‌های نسل جدید با دریچه‌های چدنی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جایگزینی دریچه‌های جدید با اولویت مناطقی که بیشترین سرقت‌ها را داشته است، از سال گذشته شروع شد.

به گفته وی، دریچه‌های نسل جدید، ساخته‌شده از پلاستیک فشرده است و سعی شده علاوه بر غیرقابل بازیافت و ناممکن کردن جداسازی درب‌ها از محل، تا حد زیادی جلوی این سرقت‌ها گرفته شود.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی دادگستری قم با تاکید بر اهمیت امنیت عمومی و اجتماعی جامعه، تصریح کرد: دستگاه قضایی حسب ماده ۶۵۹ قانون مجازات با سارقان و متخلفان در حوزه اموال عمومی برخورد جدی می‌نماید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.