سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب درقم به صفر رسید

شهر بیست/ مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری قم گفت: با اتخاذ تدابیر ویژه، سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب و تاسیسات زیربنایی در این استان به صفر رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب درقم به صفر رسید
شناسه : 12838 | انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، با اشاره به آمار بالای سرقت تجهیزات ایمنی ازجمله دریچه‌های چدنی در سال‌های اخیر در استان، افزود: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ حداقل ۹۰۰ دریچه در استان به سرقت رفته است که به دلیل خسارات مالی،‌ جانی و اختلال در خدمت‌رسانی که برای شهروندان داشته است، به‌صورت فوق‌العاده در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مفقودی و سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب باعث بروز خطرات جدی برای عابران پیاده و سواره می‌شود، اضافه کرد: سقوط مرگبار خودرو و افراد به حوضچه‌های تاسیسات آب و فاضلاب، متصاعد شدن گاز از فاضلاب و بار سنگین مالی برای شرکت فاضلاب، ازجمله تبعاتی است که این سرقت‌ها در پی دارد.

وی گفت: کارگروه ویژه در خصوص نظارت و پیشگیری از سرقت تجهیزات و تاسیسات زیربنایی با همکاری دادسرا، اماکن ناجا،‌ پلیس آگاهی، اتاق اصناف،‌ شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای،‌ سازمان زندان‌ها و معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان در سال گذشته تشکیل شد.

کاویانی خاطرنشان کرد: اخذ لیست سارقان، مال‌خران و ضایعاتی‌ها از پلیس و اداره زندان‌ها،‌ نظارت بر مال‌خران و ضایعاتی‌ها و ریخته گران،‌ نصب دوربین‌های مداربسته در مناطق جرم خیز،‌ برگزاری جلسه‌های آموزشی برای سمساری‌ها و ضایعاتی‌ها،‌ افزایش گشت پلیس، استفاده از پلیس معتمد محل برای نظارت، تعیین جایزه برای گزارش‌های مردمی در این خصوص،‌ دستگیری و اعمال قانون در خصوص سارقان و مال‌خران و نظارت بر سارقان آزادشده از تدابیری بود که در این زمینه صورت گرفت.

وی نقش ویژه جایگزینی دریچه‌های نسل جدید با دریچه‌های چدنی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جایگزینی دریچه‌های جدید با اولویت مناطقی که بیشترین سرقت‌ها را داشته است، از سال گذشته شروع شد.

به گفته وی، دریچه‌های نسل جدید، ساخته‌شده از پلاستیک فشرده است و سعی شده علاوه بر غیرقابل بازیافت و ناممکن کردن جداسازی درب‌ها از محل، تا حد زیادی جلوی این سرقت‌ها گرفته شود.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی دادگستری قم با تاکید بر اهمیت امنیت عمومی و اجتماعی جامعه، تصریح کرد: دستگاه قضایی حسب ماده ۶۵۹ قانون مجازات با سارقان و متخلفان در حوزه اموال عمومی برخورد جدی می‌نماید.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.