محفل «شب شعر عاشورایی» در قم برگزار شد

شهر بیست/ محفل شب شعر عاشورایی حوزه هنری قم با حضور شاعران آیینی و طنزپرداز قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محفل «شب شعر عاشورایی» در قم برگزار شد
شناسه : 12820 | انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، هم‌زمان با ایام شهادت امام سجاد(ع)، شب شعر عاشورایی حوزه هنری قم با حضور شاعران آیینی و طنزپرداز استان در سالن آمفی تئاتر کوثر برگزار شد.

در این محفل که با اجرای سید محمد جواد شرافت دبیر محفل شعر «مهروماه» و همچنین عباس احمدی دبیر محفل طنز «قمپز» همراه بود، ابتدا در سخنانی به حضور طنزپردازان در حوزه‌های مختلف شعر همچون شعر آیینی و عاشورایی اشاره شد و از نمونه‌های موفقی همچون شعر حضرت عباس(ع)، مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد یاد شد.

در ادامه شاعران جوان قم که اغلب از اعضای محفل قمپز بودند به قرائت آثار عاشورایی خود پرداختند و این بار در قامت شاعر آیینی پشت تریبون قرار گرفتند. محمد‌متین کریمی، اعظم معارف‌وند، علیرضا کبیری، حسین فیض اخلاقی، سید شهاب جدا، محمد حسین مهدویان، مجتبی خرسندی، سید جواد یثربی و سید مصطفی فاطمی از شاعرانی بودند که اشعار عاشورایی خود را برای حاضران قرائت کردند.

همچنین سید حمیدرضا برقعی شاعر نام آشنای کشور در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. وی ابتدا اشعاری در مدح و منقبت حضرت امام سجاد علیه السلام خواند و پس از آن ابیاتی درباره قدرت جمع شیعه و حال و هوای اربعین قرائت کرد.

محمد غفاری معاون فرهنگی هنری حوزه هنری قم نیز علاوه بر خوانش ابیاتی در فضای دفاع مقدس و محرم، اشاره‌ای به دور تازه فعالیت‌های حوزه هنری قم کرد و از شاعران خواست تا برای برگزاری سالیانه شب شعر عاشورایی با حضور شاعران آیینی و طنزپردازان استان، همت بورزند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.