آیت الله حسینی بوشهری در اختتامیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع):

قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است/ مرد و زن در پیشگاه پروردگار عالم یکسان هستند

شهر بیست/ دبیر شورای عالی حوزه گفت: مرد و زن در پیشگاه پروردگار عالم یکسان هستند و آنچه آنان را متمایز می کند تقوا و عمل صالح است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است/ مرد و زن در پیشگاه پروردگار عالم یکسان هستند
شناسه : 1279 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ستاد خبری دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم اختتامیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در بیت علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر حدیث نبی مکرم اسلام، گرامی ترین بندگان بعد از انبیاء، علما و سپس حافظان قرآن هستند. مانند انبیاء از دنیا می روند، همراه انبیاء از قبرهایشان خارج می شوند، به همراه انبیاء از صراط می گذرند و ثواب انبیاء را می برند.

وی به بیان امتیازات علما و حافظان قرآن پرداخت و گفت: علما وارث انبیاء و پس از سلسله انبیاء و گرامی ترین افراد و در مرحله بعد حاملان قرآن هستند.

امام جمعه قم افزود: عالمان مانند انبیای الهی از این دنیا رخت می بندند و در روز محشر، عالمان و حاملان قرآن با انبیاء الهی محشور می شوند که این امتیاز بزرگی است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: عالمان و حاملان قرآن جواز عبور از صراط را همگام با انبیای الهی دارند و ثواب و پاداشی که نصیب انبیاء می شود، از رهگذر علم و دانش و عامل قرآن بودن نصیبشان می شود.

وی در پاسخ به چرایی اینکه می گویند خوشا به حال طالبان علم، علما و شخصیت های دینی گفت: این افراد برخوردار از کرامت و شرافت هستند و خدا با آنان سخن می گوید زیرا در حدیث است که اگر انسان می خواهد با خدا سخن بگوید نماز بخواند و اگر می خواهد خدا با وی سخن بگوید قرآن بخواند.

دبیر شورای عالی حوزه گفت:‌ این یک واقعیت است که اگر قرآن نبود بخش زیادی از معرفت ها و شناخت های ما امروز وجود نداشت و نخستین نمونه آن اطلاعات بشر درباره جهان پس از مرگ است که از اخبار قطعی است زیرا بشر این راه را طی نکرده و در این مورد اطلاعاتی ندارد و تنها از اخبار قرآن و اهل بیت(س) به عنوان مفسران قرآن بهره می بریم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قرآن بهترین و صادق ترین اخبار را از مکانی که نمی دانیم و نرفته ایم به ما می دهد، ابراز کرد: تاریخ دستخوش حوادث است اما قرآن خبر درست و تاریخ دست نخورده ای از سابقه بشریت را به انسان ها داده و در مجموع زیباترین اخبار را نسبت به آینده و گذشته می دهد، این نکته ویژه و منحصر به فرد قرآن مجید است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن جهت دهنده حرکت انسان است و به استوارترین و محکم ترین راه، انسان را هدایت می کند، افزود: قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است زیرا قانونی را ارائه می دهد که ولایت و سرپرستی در مرحله اول با خداست، لذا کار قرآن ارائه قانونی است که قانونگذار آن خداست.

امام جمعه قم به نکته دیگر در راستای فعالیت های قرآنی خواهران پرداخت و گفت: مرد و زن در پیشگاه پروردگار عالم یکسان هستند و آنچه آنان را متمایز می کند تقوا و عمل صالح است. در منظر قرآن، حیات طیبه مخصوص مرد یا زن نیست بلکه برای کسی است که عمل صالح انجام می دهد زیرا بین زن و مرد تفاوت نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب»، گفت: قرآن مایه آرامش است. کسانی که قدم در این راه گذاشتند حتماً این آرامش روحی را بدست آورده اند.

وی افزود: نخستین گام برای آنکه با قرآن به آرامش برسیم و ویژگی های آن در ما اثر کند، آشنایی و تدبر در قرآن است. همچنین آشنایی و حفظ قرآن، مقدمه تدبر و تدبر هم مقدمه ای برای عمل است و افرادی که با قرآن آشنا می شوند، در برپایی نماز، روزه، حج، امر به معروف نهی از منکر، دوری از اسراف، دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان مخاطب این کتاب آسمانی قرار می گیرند.

دببیر شورای عالی حوزه تصریح کرد: مشکل جامعه ما این است که جای قرآن در متن زندگی ما خالی است.

آیت الله حسینی بوشهری با تصریح براینکه پس از پیروزی انقلاب خیلی به قرآن بها داده شده و فضای قرآنی کشور ما با پیش از آن قابل مقایسه نیست، گفت: وضعیت قرآنی در ایران حتی با کشورهایی که مدعی بوده و هستند قابل مقایسه نیست؛ درخشش امروز قاریان ما در دنیا از آثار بها دادن رهبر انقلاب و مراجع و مسئولان بوده است.

وی افزود: این ها خوب است اما نباید به این حد بسنده کرد و باید قرآن را به درستی و با تجوید خواند و قرآن خوانان به این فکر باشند که جایزه اصلی را همان گونه که رهبری فرمودند از دست فرشتگان آن زمان که می گویند بخوان و بالا برو دریافت کنیم و جوایز در این مسابقات مقدمه گرفتن آن جایزه اصلی است.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) مبنی بر اینکه قاریان قرآن سه دسته هستند، گفت: گروهی قرآن را سرمایه ای برای کسب درآمد قرار می دهند این ها اجر و پاداششان را از مردم می گیرند؛ گروه دوم کسانی هستند که الفاظ قرآن را حفظ اما حدود آن را ضایع می کنند و دسته سوم قرآن را داروی دردهای خود می دانند و شب را با قرآن شب زنده داری می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: برخی قرآن را حفظ می کنند اما حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند جزء دسته دوم هستند؛ در صورتی که کلمه کلمه قرآن باید در گوشت و پوست و خون افراد قرآنی عجین شود.

وی در پایان از تلاش های مسئولان و عوامل برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.