قوه قضائیه دست مدیران سوءاستفاده‌کننده از مناصب حکومتی را قطع کند/ هیچ فردی نباید برای مهریه زندانی شود

شهر بیست/ یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برخی مدیران در بدنه حکومت جمهوری اسلامی از این مناصب سوءاستفاده می‌کنند، گفت: قوه قضائیه باید دست این‌گونه افراد را از مناصب حکومتی قطع کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قوه قضائیه دست مدیران سوءاستفاده‌کننده از مناصب حکومتی را قطع کند/ هیچ فردی نباید برای مهریه زندانی شود
شناسه : 12783 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس‌کل دادگستری قم با اشاره به اینکه برخی مدیران در بدنه حکومت جمهوری اسلامی از این مناصب سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: قوه قضائیه باید دست این‌گونه افراد را از مناصب حکومتی قطع کند.

وی جلوگیری از پذیرش هرگونه سفارش و توصیه برای برخورد نکردن با این‌گونه افراد افزود: باید بر اساس قوانین موجود با این‌گونه افراد برخورد کرد و اگر قوانین نیز اشکالاتی دارند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هرچند این برخوردها سبب فشار کاری برای قوه قضائیه است اما ضرورت ادامه آن وجود دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بر حذف تشریفات زائد به‌منظور کاهش زمان دادرسی‌ها تأکید کرد و عنوان کرد: این حرکت سبب ثواب برای متصدیان و دعای خیر مردم می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس قوه قضاییه برای لغو قانون حبس سریع مرد به جهت عدم پرداخت مهریه بیان کرد: به عقیده من هیچ فردی نباید برای مهریه زندانی شود، آرزو داریم قوه قضاییه و مراکز دادگستری کشور سبب عدالت‌گستری در جامعه شده و حق و حقیقت را پیاده کند.

وی انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس دستگاه قضا را اتفاقی مبارک در جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خدا را شاکریم در رأس این قوه قضاییه حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای رئیسی هستند که فرد اهل عمل به شمار می‌روند و امروز مشغول انجام‌وظیفه هستند و بنده صمیمانه از محضر ایشان تشکر می‌کنم که در جهت موضوع مهریه عرض بنده را پذیرفتند.

مرجع تقلید شیعیان، به زندان انداختن سریع مرد به جهت مهریه عزت او را زیر سؤال می‌برد و اصلاً آیه «الرجال قوامون علی النساء» از کاربرد می‌افتد، بنابراین در این‌گونه مسائل نباید سریع از حبس‌های طولانی‌مدت استفاده کرد ازاین‌رو از محضر ایشان تشکر داریم که گفته‌شده دیگر فردی برای مهریه بازداشت نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای ریاست جدید دادگستری کل استان قم برای گسترش عدالت و انصاف در قم بیان کرد: استدعای ما این است که شما در همین راه کمک یار رئیس قوه قضاییه باشید و به گسترش حق و عدل و گرفتن حق مظلوم از ظالم ادامه بدهید.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات اصلی کشور را ناشی از حضور برخی افراد بی‌صلاحیت در بدنه حکومت دانست و ادامه داد: افرادی داریم که از مقام حکومتی خود سوءاستفاده می‌کند که مصیبت بزرگی است و باید دست‌های این‌چنینی از حکومت برچیده شود تا در مسیر حق و حقیقت قرار بگیریم.

وی گفت: غالب مشکلات اقتصادی کشور نیز نتیجه همین مسئله است، ازاین‌رو با توجه به این‌که قوه قضاییه مستقل است و هرکسی نمی‌تواند خودسرانه کاری بکند، شما باقدرت با این موضوع برخورد کنید و به سفارش‌ها و توصیه‌های برخی اصلاً توجه نکنید.

مرجع تقلید شیعیان بابیان این‌که سفارش‌ها و توصیه‌ها کار را پیچیده می‌کند، بیان کرد: این مسئله سبب فتح باب می‌شود و توقعات را زیاد می‌کند و از فردا هرکسی می‌خواهد بر شما تحکم کند، ازاین‌رو رسیدگی به پرونده‌ها باید سفت‌وسخت باشد و همه‌چیز بر اساس قانون پیگیری شود و اگر قانون نقصی دارد با نظر رهبر معظم انقلاب و علما اصلاح شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر پیگیری همه امور بر محور قانون گفت: همیشه در مشورت‌هایی که از من می‌گیرند می‌گویم اگر قانون اجازه می دهد فلان کار را بکنید.

آیت الله علوی گرگانی به موضوع ناهنجار اطاله دادرسی در برخی پرونده ها نیز اشاره کرد و افزود: بخش عمده از علل تأخیر در رسیدگی به پرونده ها و اطاله دادرسی زیاد بودن مقدمات کار است، از این اگر بتوانید زواید و مقدمات پرونده را کم کنید، پرونده ها انباشته نمی شود چراکه اطاله دادرسی هم سبب ناراحتی مردم و هم موجب دردسر برای خود شما می شود،باید تشریفات را کم کرد و آنچه به واقعیت ها نزدیک تر است پیاده شود، امیدواریم روزی آمار پرونده ها به صفر برسد.

نوشته های مشابه
تدوین برنامه عملیاتی مناطق شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی قم امسال تکمیل می‌شود
تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.