علی بیطرفان در گفت‌وگو با «شهر بیست» خبر داد

تولید نخستین فیلم داستانی با موضوع اربعین توسط هنرمندان قم

شهر بیست/ کارگردان فیلم «یاسین» با بیان اینکه این تله فیلم، نخستین فیلم داستانی و دراماتیک با موضوع اربعین است، گفت: خدا را شکر می‌کنم که قدم اول تولید فیلم داستانی با موضوع پیاده‌روی اربعین را هنرمندان قم برداشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید نخستین فیلم داستانی با موضوع اربعین توسط هنرمندان قم
شناسه : 12538 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴   پرینت

علی بیطرفان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به مراحل تولید فیلم تلویزیونی «یاسین»، گفت: از چند ماه قبل قصد تولید یک سریال با موضوع اربعین را داشتم اما احساس کردم این سریال برای ایام اربعین آماده نخواهد شد، به همین دلیل از نوروز سال جاری بر روی فیلمنامه داستانی دیگری با موضوع پیاده‌روی اربعین کار کردم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ فیلم داستانی با موضوع اربعین و پیاده‌روی اربعین تولید نشده بود، افزود: تله فیلم «یاسین» نخستین فیلم سینمایی داستانی و دراماتیک با موضوع اربعین است و خدا را شکر می کنم که قدم اول تولید فیلم داستانی با موضوع اربعین را هنرمندان قم برداشتند.

نویسنده و کارگردان فیلم «یاسین» با بیان اینکه این فیلم تلویزیونی به سفارش معاونت امور استان‌های سیما تولید شده است، تصریح کرد: این فیلم نود دقیقه‌ای در ایام اربعین از شبکه های سراسری و استانی سیما پخش خواهد شد.

بیطرفان افزود: در فیلمنامه، داستان از قم شروع می شود و در یکی از روستاهای سنی نشین عراق به پایان می رسد و در این کار عشق به اهلبیت(ع)، انسجام زائران ایرانی و عراقی در پیاده روی اربعین، مدافعان حرم و وحدت اسلامی به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تله فیلم «یاسین» تصویربرداری شده است، گفت: ۷۰درصد تصویربرداری در قم انجام شد و ۱۵ درصد باقی مانده نیز در ایام پیاده روی اربعین در کربلا تصویربرداری می شود.

کارگردان فیلم «یاسین»، افزود: کار تدوین و صداگذاری و موسیقی همزمان به صورت فشرده در حال انجام است تا فیلم به پخش برای ایام اربعین برسد.

بیطرفان با بیان اینکه بخش عمده عوامل تولید از هنرمندان قم بودند، تصریح کرد: در بخش بازیگران هم از ظرفیت بازیگران مطرح تلویزیون و هم هنرمندان قم استفاده شد.

*مسئولان استان به وعده‌های خود عمل نکردند

وی همچنین از حمایت ضعیف مسئولان قم در تولید این اثر اربعینی گلایه کرد و گفت: متأسفانه باید بگویم تا این لحظه، آن تعامل و همکاری که توقع می رفت و معمولا مدیران استان شعارش را می دهند، محقق نشده است.

این فیلمساز قم با بیان اینکه مدیران استان قول های زیادی به ما دادند که عملیاتی نشده است، افزود: فیلم تلویزیونی «یاسین» با موضوع پیاده روی اربعین امام حسین(ع) تولید شده که یک رخداد بین المللی مهم و قدرت نمایی تشیع است و پیش از این، هیچ فیلم داستانی در بخش دولتی و خصوصی با این موضوع تولید نشده بود و بر همین اساس، انتظار می‌رفت که مسئولان استان از تولید این اثر به سهم خود حمایت کنند.

بیطرفان با ابراز امیدواری از اینکه مسئولان استان تا پیش از آغاز فاز دوم فیلم «یاسین» به قول‌های خود برای حمایت از تولید این اثر عمل کنند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حمایت‌های معنوی خود را برای تولید این اثر دریغ نکرد و به ما خیلی کمک کرد، صداوسیمای مرکز قم نیز به ما کمک کرد ولی توقع داشتیم مدیران بخش‌های فرهنگی و هنری استانی و شهری هم حمایت کنند.

وی افزود: ما تا کنون کار را به سختی تمام کردیم و عوامل تولید و بازیگران به عشق امام حسین(ع)، تمام سختی ها را به جان خریدند و ان‌شاءالله فاز دوم را هم به پایان خواهیم رساند.

کارگردان فیلم تلویزیونی «یاسین» در پایان خاطرنشان کرد: از حضور آقای حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در محل تصویربرداری و ضبط فیلم حضور پیدا کردند، تشکر می کنم و حضور ایشان مایه دلگرمی گروه بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.