دستگیری ۱۷۹ معتاد متجاهر در قم

شهر بیست/ جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری ۱۷۹ معتاد متجاهر و ۳۶ نفر توزیع کننده مواد مخدر در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگیری ۱۷۹ معتاد متجاهر در قم
شناسه : 12523 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی در حاشیه رزمایش زنگ نشاط که به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در قم برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ورود به سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و برای این که محیط را برای دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی و مدرسه‌ای در حوزه امنیت روانی و نشاط اجتماعی مهیا کنیم، این رزمایش را در بخش‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی و همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر و معتادان متجاهر برگزار کردیم.

وی با بیان این که در سال جدید بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشی در قم مشغول تحصیل می‌شوند، تصریح کرد: در بحث امنیت بایستی خانواده‌های این افراد دغدغه‌ای نداشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به این که این طرح در دو بخش پنهان و آشکار اجرا تا معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر دستگیر و شاهد اثربخشی حداکثری در خصوص باشیم، خاطرنشان کرد: طرح مذکور را با بیش از ۱۰۰ حکم ورود به مخفیگاه توزیع کنندگان مواد مخدر آغاز که حاصل آن دستگیری ۱۷۹ معتاد متجاهر و ۳۶ نفر توزیع کننده مواد مخدر و کشف ۶ کیلوگرم موادمخدر بوده است.

وی با بیان این که اقدامات پلیس محدود به زمان خاصی نبوده و برنامه ریزی و اقدامات بسیار خوبی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است، بیان داشت: حاصل این تلاش‌ها کشف بیش از ۴ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ درویشی با بیان این که دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر در سال جاری ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: علی رغم این که مبارزه جدی با هرگونه ناهنجاری در دستور کار پلیس قرار دارد، در این مدت از سوی مردم بیش از ۲ هزار تماس تلفنی به ۱۱۰ گرفته شده که بیش از ۵۰۰ مورد آن در رابطه با خرده فروشان بوده که حاصل آن افزایش ۸۲ درصدی دستگیری‌هاست.

وی با اشاره به این که وقوع سرقت در قم رو به کاهش است، افزود: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها را سرقت‌های خرد تشکیل می‌دهد که عمده دلیل آن ناشی از اعتیاد سارقان بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: ۱۰۶ مرکز آموزشی در شهر مقدس قم وجود دارد که در نزدیکی مناطق حاشیه‌ای قرار داشته و توزیع کنندگان مواد مخدر در آن مناطق فعالیت دارند، گفت: برای پیشگیری از آسیب پذیری دانش آموزان و دانشجویان تمرکز ما بیشتر بر روی این نقاط است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش مستمر همکاران در بخش‌های مختلف بویژه حوزه مبارزه با مواد مخدر و کمک و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بتوانیم این اقدامات را روز به روز افزایش داده و همواره شاهد امنیتی باثبات باشیم.

دروبشی با بیان این که در این طرح از تمامی ظرفیت‌های انتظامی و ترافیکی و عملیاتی استان استفاده شده است، تصریح کرد: بیش از ۶۵۰ نفر نیرو بکارگیری و ۱۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت برای بخش‌های پنهان و آشکار این طرح اختصاص یافته تا اثر بخشی و بازدارندگی مطلوب را در کاهش فعالیت خرده فروشان و حتی به صفر رساندن آن را محقق سازیم.

وی با بیان این که اگر آسیب‌ها به موقع درمان و پیشگیری نشوند چرخه جرم برای مجرمان مهیا می‌شود، بیان داشت: پلیس یک نگاه پیشگیرانه نسبت به آسیب‌های اجتماعی داشته و تلاش می‌کند تا با کمک و همفکری سایر دستگاه‌ها آن را کاهش دهد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.