نقش معتادان در ۹۰ درصد از سرقت‌ها

شهر بیست/ جانشین فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به روند نزولی وقوع سرقت در قم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی 3 ماهه گذشته معتادان در 80 الی 90 درصد از سرقت‌ها دخیل بوده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش معتادان در ۹۰ درصد از سرقت‌ها
شناسه : 12445 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، صیاد درویشی در نشست علمی-تخصصی بررسی دلایل شیوع انواع سرقت و راهکارهای کنترل و پیشگیری که با حضور برخی مسئولان استانداری، دادگستری، انتظامی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان قم در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ارائه راهکارهای عملی را در کاهش سرقت مهم ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه پلیس شبانه روز تلاش می‌کند تا مهم ترین احکام الهی در حوزه امنیت اجرا شود، به روند نزولی وقوع سرقت در قم اشاره کرد و گفت: طی ۳ ماهه گذشته وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در سال جاری ۶۵ الی ۷۵ درصد از سرقت‌ها در قم مربوط به سرقت خرد بوده است، تصریح کرد: اگرچه این نوع سرقت اهمیت کمی داشته و در مواردی نیز حتی مالباخته‌ها از شکایت خود منصرف می‌شوند اما چون احساس امنیت کاهش می‌یابد پلیس بر این موضوع متمرکز شده و با کاهش آن مواجه هستیم.

درویشی با اشاره به اینکه معتادان در ۸۰ تا ۹۰ درصد از سرقت‌ها دخیل هستند، گفت: در حوزه پیشگیری از سرقت سهم پلیس کمتر از ۴ درصد تعریف شده و بیشترین سهم از آن دیگر سازمان‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه در نشست‌های علمی بایستی علت‌های وقوع جرم بررسی شود، خاطرنشان کرد: برخورد با علت جرم مربوط به پلیس نبوده و در نگاه جرم شناسانه حوزه اجتماعی سهم بسزایی دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم مقوله پیشگیری را بیشتر در حوزه وضعی و اجتماعی و پیشگیری اجتماعی را ناظر بر اصلاح محیط اجتماعی دانست و تاکید کرد: برنامه جامع پیشگیری بایستی پیوستی فرهنگی و امنیتی داشته و سهم هر سازمان مشخص شود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.