انبار ۸ تن داروی غیرمجاز طب سنتی در قم کشف شد

شهر بیست/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از کشف حدود ۸ تن داروی غیرمجاز طب سنتی از انبار فردی در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انبار ۸ تن داروی غیرمجاز طب سنتی در قم کشف شد
شناسه : 12441 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محمود پرهام با اشاره به اینکه با دریافت و بررسی گزارش‌های مردمی، انبار بزرگ تهیه و توزیع غیرمجاز داروهای دست‌ساز و مواد بهداشتی کشف شد، اظهار داشت: این داروها مربوط به طب سنتی است که در سراسر کشور توزیع می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸ تن داروهای طب سنتی، قاچاق و داروهای خاص در کشفیات از این انبار بوده، تصریح کرد: ازجمله داروهای کشف‌شده، داروی خون، بوتاکس، تعیین جنسیت و… است که مواد بهداشتی شامل انواع کرم‌ها، پودرها و… نیز به دلیل نداشتن مجوز ساخت، در این انبار موجود بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان کرد: این انبار غیرمجاز زیر نظر فرد فاقد مدرک و صلاحیت اداره می‌شد و به نظر می‌رسد شعبه‌ای از پرونده کیفری فردی باشد که پیش‌ازاین درزمینهٔ طب سنتی دارای محکومیت بوده است.

وی بابیان اینکه با حضور نماینده دادگاه ویژه روحانیت، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، اقدام به پلمپ این انبار شد، خاطرنشان کرد: محل طبابت فرد موردنظر، استان دیگری بوده و داروها از قم به‌کل کشور توزیع می‌شده که ارزش ریالی آن هنوز مشخص نشده است.

پرهام تأکید کرد: تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده و معاونت غذا و دارو مشغول بررسی ده‌ها قلم داروی مختلف از انبار کشف‌شده است که اکثر آن‌ها دست‌ساز است، این پرونده در دست دادگاه ویژه روحانیت در حال بررسی است و اگر چنانچه شعبه‌ای از پرونده فردی باشد که پیش‌ازاین در قم بازداشت و محکوم‌شده بود،‌ مقامات قضایی اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.